2009. augusztus 6., csütörtök

Citromkrémes máktorta

Hát ismét itt volnék. Tudom, megint hosszú ideig nem mutattam semmit sem. pedig mennyit sütöttem!! És ezt nem kamuból mondom. Például veszem apukám születésnapját. Neki sütöttem egy szedres ricotta tortát és ezt a fincsi máktortát. Vagy vegyük a hétfőt, 60 db (!!) csokoládés muffint sütöttem anyósjelöltem fehérnemű boltjának nyitó napjára. Az igen kemény műszak volt. :) Ezt ha valaki lefotózta volna, akkor elő is hívatnám, mert ahogy kinéztem az nagyon vicces volt! :) Reggel 6 órakkor, 4 órányi alvás után, pizsamára tekert kötényben álltam leendő anyósomék konyhájában, és ezerrel kevertem az ötszörös muffin tészta adagot. A legnagyobb vájlingot kellett előszedni. És a sütés?? Felváltva tettem be a sütőbe az adagokat, mivel csak egy rács volt. Aztán a forró muffinokat kiterítettem az asztalon, hogy hűljenek, mert 9 órakor nyitott a bolt! De ezt csak gondoltam, elmesélem, mert ide illő sztori! :)
Ami a ricotta tortát illeti, a recept szintén fent van már, csak éppen nem eperr
el hanem szederrel díszítettem.
Na de a máktorta... aaaz teljesen újkeletű! :) Dolce Vita blogjáról van, és a mákos süti kifejezetten apu kívánsága volt. Fincsi is lett, igaz a citromkrémmel meggyűlt a bajom, ugyanis nem akart besűrűsödni! :( Így inkább citrom szósz lett.



Hozzávalók a tortához: 25 dkg darált mák, egy evőkanál liszt, 3 dl tejszín, 15 dkg kristálycukor, 3 tojás
Citromkrémhez: 4 tojássárgája, 5 dl tej, cukor, citromlé, reszelt citromhéj

1. A mákot a cukrot és a lisztet egy tálban összekeverem, szintén külön a tejszínt és a tojást, majd összekeverem a két keveréket.
2. Kivajazott, kilisztezett tortaformában 180 fokon, előmelegített sütőben 25 percig süssük.
3. A tojásokat felverem a cukorral, felöntöm tejjel. Vízfürdő felett besűrítem, majd hozzá adom a citrom héját és levét.

Ezt pedig drága Raindroptól kaptam, nagyon aranyos, köszönöm! :))
Én mindenkinek küldöm, aki szívesen olvassa írásaimat! :)

6 megjegyzés:

  1. Hűha, ez a mákos, ez isteni...Nem érdekel, hogy folyós a krém, én így is megenném!!!El is mentem magamnak....

    VálaszTörlés
  2. :) Örülök, hogy "ízlik"! :D
    Én csak megkóstoltam, tényleg fini lett.
    Végülis az baranygaluskán is folyik a vaníliapuding, nem? :)

    VálaszTörlés
  3. Hát ez csuda gyönyörű! Ez a tömény mák, szerelem nekem... El sem tudom képzelni milyen lehet ezzel a citromkrémmel! Valami hihetetlen ízorgiát sejtek, ha mákhoz jutok feltétlenül kipróbálom. A szilvás sütidben sem csalódtam! :) Legfőképpen azért tetszik, mert nincs külön tésztája. :)

    VálaszTörlés
  4. :)) én nem szeretem a mákos süti, mert általában szárazak. de ez egyáltalán nem száraz, tényleg nagyon jó a tésztája! és citromkrémmel... :))
    feltétlenül ajánlom!
    megcsináltad a szilvás sütit?? fent van?? megnézem!! :))

    VálaszTörlés
  5. Én nagyon szeretem a mákot, igaz néha tényleg kell hozzá egy kis lekvár, egy is vaníliás valami, bár én szárazon is megeszem. :) Szilvás sütidet? Mondtam, hogy ha lesz szilva az lesz az első! :D Háromszor sütöttem meg azt hiszem, de kettő biztosan! Nincs fent még, az elsőt lefotóztam, de a régi gépemmel, és az nincs nálam. (kaptam a hapekomtól újat, most azzal teszem a fejem :DDD) Itt vagyok tudod Anyuéknál most Balatonon 1 hónapja, és az újat hoztam el. :) Naná, hogy felteszem, alig várom!

    VálaszTörlés
  6. Juj, kíváncsi vagyok! :))
    Új gép? De jó, milyen?
    Mi is megyünk balcsira, 16-án. :)
    Fent leszünk 21-ig. Alig várom már, hogy kimozduljak Pécsről!!
    Képzeld, épp esküvői fotókat retusálok! ;)
    Tegnap voltam az elsőn. 22-én meg megyek a másodikra. :)) Majd felteszem a másik blogomra, kíváncsi lennék a véleményedre! :))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...