2009. október 24., szombat

Kandírozott citrusfélék étcsokiba mártva

Mostanában sok időt töltök Édesem oldalán, aki jelenleg cukrásznak készül. Nayon sok finomságot találtam nála (is), és elsőként a kandírozott narancsot próbáltam ki. Nem csalódtam, nagyon finom lett! Elkapott a karácsonyi hangulat a narancs és a csokoládé illata miatt, de ez még nagyon korai, igyekszem elnyomni, mert mire oda jutunk, elvész a varázs. Na de nem is fecsegek tovább, már írom is a receptet, ami baromi egyszerű! :) Én amúgy kevesebb adagot csináltam, és kiegészítettem lime-mal.


Kell hozzá: 2 narancs, 1 citrom, 1 lime, 500 ml víz, 600 g cukor, csipet só, 200 g étcsokoládé

1. A citrusokat mossuk meg, és vágjuk karikára őket. A magokat távolítsuk el. Egy lábosban forraljunk annyi vizet, hogy ellepje a gyümölcsöket. Lassan rotyogtassuk így 15 percig, majd öntsük le a vizet és öblítsük le a gyümölcsöket. Újabb 15 percig forraljuk őket, majd ismét öntsük le a vizet és öblítsük át.
2. Jöhet a fél liter víz, forraljuk fel, majd tegyük bele a cukrot, a csipet sót és a gyümölcsöket, keverjük át, és így rotyogtassuk 40 percen keresztül. A szirupban hagyjuk kihűlni.
3. Csepegtessük le a gyümölcskarikákat, majd előmelegített sütőben, sütőpapírra fektetve szárítsuk 100 fokon egy órán keresztül.
4. Ha kihűltek, temperájuk a csokoládét, azaz gőz felett olvasszuk meg. A citrusokat félig mártsuk a csokoládéba, majd sütőpapíron hagyjuk teljesen megszáradni.


8 megjegyzés:

  1. tök jó képek :) a karácsonyi láz engem is elfog néha, de azért még van idő, én is igyekszem elnyomni :)

    VálaszTörlés
  2. Hű, de jól néznek ki! Ezt hamarosan én is megcsinálom.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett! Narancshéjat kandíroztam már, de nem érte meg, hogy a csoki is rákerüljön ;) finom lett...

    VálaszTörlés
  4. Nincs sütöm, de hétvégére már lesz, viszont nem tud 100 fokot..
    Én máshogy szoktam, és még soha nem szárítottam sütöben.
    Gyönyörű képeket hoztál!:)

    VálaszTörlés
  5. Hűű, köszönöm a sok hozzászólást és a dícséretet! :))

    Nina, thanks!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó képeket készítettél!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...