2009. október 18., vasárnap

Csokoládé felfújt

Már nagyon régóta szerettem volna csoki felfújtat készíteni, de nem volt még formám hozzá. Raindropnál láttam, hogy Ő bögrében csinálta, de én nem mertem betenni őket a sütőbe. De végre eljutottam az Ikeába, ahol kaptam nagyon jó áron fehér formákat. Kicsit nagyobb mint a szufflé forma, ezért nekem 4 forma elég volt hozzá. Nekem sikerült túl sütnöm, mert a Dávid közben ott sündörgött a konyhában és útban volt. :) De így is finom lett, mi áfonyalekvárral ettük.

Hozzávalók: 20 dkg étcsokoládé (én Tibi 60%-os étcsokit használtam), 10 dkg vaj, 5 dkg cukor, 4 tojás, 1 evőkanál liszt, 2 evőkanál kakaópor, vaj a formák kikenéséhez

1. A csokoládét gőz felett olvasszuk fel a vajjal együtt, majd keverjük hozzá a felvert tojásokat, cukrot, lisztet és kakaóport.
2. 6 db szuffléformát vajazzunk ki , háromnegyedéig töltsük meg a krémmel. 250 fokos előmelegített sütőben süssük kb 8-10 percig, amíg a teteje meg nem szilárdul. Az a jó, ha kívül ropogós, belül pedig finom krémesen lágy csokoládé marad.

24 megjegyzés:

  1. Mennyiért vetted ezeket a formákat?Jövő héten én is megyek az Ikea-ba, és szeretnék venni valamit amiben szufflé készíthető.

    VálaszTörlés
  2. Ez több, mint gyönyörű! Anyám! :))
    Holnap meg is csinálom, de forma hiányában bögrét fogok befóliázni. :)

    VálaszTörlés
  3. dortimcsi, 395/db. szerintem ez elég jó ár, a Kikában 795/db... és az csúnya barna. :)

    Raindrop, köszönöm! :)) Én nem mertem a bögréket használni.. bár ha lenne nekem is olyan cuki bögrém... ;)

    VálaszTörlés
  4. Niki, nagyon guszta lett! Én is Tibi csokival csináltam.
    Egy ideje nem lehet már kapni azt a kisebb formát (sikerült eltörnöm belőle kettőt), amiben először én is elkészítettem a felfújtat, így én is ebből vettem, mint ami neked is van.

    VálaszTörlés
  5. Hmm...én is ezt néztem ki az Ikea oldalán,akkor tényleg jól gondoltam, hogy jó lesz felfújtak készítéséhez:D
    azt hiszem hétvégén fel is avatom őket ezzel a recepttel:)

    VálaszTörlés
  6. Igen, ahhoz való. :) Mindenképpen ajánlom, nagyon finom volt, csak vigyázz, ne süsd túl, mint én... :D Majd írd meg, milyen lett! ;)

    VálaszTörlés
  7. ma este elkészül a süti...már nagyon várom...Igaz csak fél adag, mert kettőnknek az is épp elég lesz:D

    VálaszTörlés
  8. Kíváncsi vagyok, ízlik madj-e! :) Bár ha imádjátok a csokit, akkor ezt nagyon fogjátok imádni!! :) Majd írd meg! :))

    VálaszTörlés
  9. a csokit imádjuk... Hedonisták vagyunk:D:D Nem átallottam 2000 Ft-ot kiadni egy sorszámozott Amadei Porcelana-ért, amivel meglepem majd a kedvest a szülinapján....
    Közben sül a felfújt....És Kész!:D:D

    Ugye meg kell várni míg kihűl?:D

    VálaszTörlés
  10. na megkóstoltam:) finom lett..de a közepe nekem se lett folyós...8-9 percig készült mert 6 perc urán még a teteje is folyt...

    VálaszTörlés
  11. Hát elvileg melegen kell fogyasztani... :) De már mindegy! :D Örülök, hogy ízlik! Nem tudom, akkor hogyan kell sütni... :( Kísérletezni kell... Lehet hogy alacsonyabb hőfokon kell sütni, végülis a sütőtől is függ. Az enyém nem légkeveréses, és az elég sokat számít.

    VálaszTörlés
  12. az enyém sem....van vagy 30-35 éves..(öregebb mint én :D ) Na majd elkészítjük hétvégén is :D

    VálaszTörlés
  13. Úúú, nagyon guszta...
    Muffintepsiben is lehet sütni?

    VálaszTörlés
  14. még nem próbáltam, de gyanítom lehet. :)
    csak akkor kevesebb idő kell neki mert kisebb a forma.

    VálaszTörlés
  15. Szia Niki! Ezzel a csokiszufléval kezdtem... nagyon finom lett...elfogyott 1 perc alatt..köszi!
    Petra Szegedről

    VálaszTörlés
  16. Szia Petra!
    Ennek nagyon nagyon örülök! :))

    VálaszTörlés
  17. fontos kérdés!!!ha sima bögrébe csinálom akkor ugye nem lesz baja a bögrének??

    VálaszTörlés
  18. Raindrop sima bögrében sütötte, neki nem lett baja. :) Szerintem simán lehet. :)

    VálaszTörlés
  19. Én nem bírtam addig várni,amíg találunk felfújtnak való formát. Egy részét muffin sütőben, a másikat pedig egyszerű fém karikában sütöttem, aminek az alján fólia volt. Tökéletesen kijött és a közepe isteni folyékony csokoládé. :)

    VálaszTörlés
  20. Nálunk nincs Dávid. Hol kapok vasárnap délelőtt? :)

    VálaszTörlés
  21. Szia:)
    Szerinted ezt meg tudnam oldani valahogy fehér csokival??:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...