2009. június 27., szombat

Tejcsokoládés málnatorta

A tegnapi délelőttöt és a mai délutánt a szüleimnél töltöttem, sütéssel természetesen. Névnapozni mennek, és anyu magához rendelt (nagyon nem kellett noszogatni) hogy süssek helyette. Együtt néztük ki, milyen sütik legyenek a kínálaton, és három féle mellett döntöttünk. Az egyik a túrómuffin ribizlivel lett, aminek az alapreceptjét Ancsikától szereztem, arra anyu azonnal rábukott! :) A második és a harmadik Dolce Vita blogjáról van, a meggyes-mandulás clafoutis és a tejcsokitorta málnával. Míg ő takarított én sürögtem-forogtam imádott konyhájukban. Itt úgy érzem magam mint egy cukrász istennő, hiszen olyan profin felszerelt konyhával rendelkeznek a szüleim, hogy egy étterem meg is irigyelhetné. :) Egyszerűen imádom!
Anyu még előző nap bevásárolt, és én tegnap rohantam hozzájuk, hogy a hűtőben éjszakázandó tejcsokitortának nekiálljak. Mondanom sem kell, isteni lett, legalábbis amikor kinyaltam a tálat, beleremegett a lábam. Sajnos szeletet nem fotózhattam egyikből sem (és nem is kóstolhattam), mert hát minek szelné fel az ember az ajándék tortákat?? :) Hát íme a szüleményeim, remélem szemet rebegtető és nyálat csorgatósra sikeredett. :)

Hozzávalók 26 cm-es tortaformához: 30 dkg keksz (Győri Zabfalatokat használtam), 16 dkg vaj, 100 dkg mascarpone, 20 dkg tejcsokoládé , 4 nagy marék málna, cukor ízlés szerint


1. A kekszet húskloffolóval finomra zúzom.
2. A vajat megolvaszto, elkeverem a kekszmorzsával, ezt belelapogatom a kapcsos tortaformába, és hűtőbe teszem amíg a krémet kikeverem.
3. A mascarponét cukorral összekeverem. Vízgőz felett megolvasztom a csokoládét és a cukros mascarponéhoz keverem, míg szép homogén színt nem kap.
4. Három maroknyi málnát a kekszalapra szórok, ráteszem a krémet, és egy éjszakán át hűtőbe teszem. Málnával díszítem.

9 megjegyzés:

  1. Drága Muffinkám! Gyönyörüségeseket alkottál! :) Büszke vagyok rád! :))))

    VálaszTörlés
  2. Azért kérd meg anyukádat, egy szeletet, ha lefotóznának, mert ez remek torta!!Érdemes megörökíteni úgy is!!!!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm csajok! :))

    Trinity, nincs fényképezőgépük... :(
    majd ha lesz pénzem mascarponéra megcsinálom itthon is. :)

    VálaszTörlés
  4. Légyszi, ugorj majd be hozzám, meglepi:))
    http://zamatesillat.blogspot.com/2009/07/lovely-blog.html

    VálaszTörlés
  5. Hummm! Que delícia essa torta! Linda foto!

    Hmmm! It's fantastic that pie! The photo is beautiful...!

    VálaszTörlés
  6. hűűűű! ránézésre is finom, de "élőben" tuti jobb. ;)

    VálaszTörlés
  7. Hát arra én is kíváncsi lennék... :D
    Ugyanis amint írtam, vendégségbe vitte anyukám, így nem tudtam megkóstolni... :(

    VálaszTörlés
  8. imádom a málnát, ez a torta pedig igen jól néz ki:)
    kérdésem lenne, hogy ki lehet venni a tortaformából simán, vagy a bizonytalan (?) alap miatt szétesik?

    VálaszTörlés
  9. Szia! :)

    Ha az egészet egy tálra szeretnéd akkor érdemes a keksz alap alá sütőpapírt tenni, így le tudod csúsztatni a forma aljáról. (bár így a papír ott marad alatta..) :)
    Sajnos az alap elég bizonytalan, én meg sem próbáltam kiszedni egyben... :D

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...