2009. december 17., csütörtök

Karácsonyi diós csillagok

Valószínű, karácsonyig ez az utolsó bejegyzésem. Egészen jövő hét szerdáig folyamatosan sütök, ugyanis anyukám barátnői felkértek, süssem meg a karácsonyi sütiket nekik. Mézeskalács, szaloncukor, stollen, trüffel, Mozart golyó, csokis tortácskák, Oroszkrém torta.
Már a mai napon elkezdtem a sütést, hiszen holnapra egy karácsonyi munkahelyi partira készíttem süteményeket. Holnap már a kiállításomra sütök, aztán következnek a többiek. 2 kg mézes, 100 db szaloncuki... már most el vagyok pilledve. :)
Azért sikerült egy utolsó adag sütit csinálnom magunknak is, ami eredetileg a suliba ment volna az idei utolsó órámra, de mire kezdődött, még csak félig volt kész a süti. :(
Kár, mert nagyon finom lett!!
Bea diós stangliát vettem alapul, de megtaláltam ezt a receptet a nagymamám régi Édeskönyvében is. Na én elrontottam a felénél, kiszárítottam és utána szaggattam ki. Ennek következtében a cukormáz berepedt ezer darabra... Na mindegy, legközelebb már tudom, hogy nem kéne kapkodni! :D


Hozzávalók: 60 dkg darált dió, 30 dkg porcukor, 4 tojásfehérje
Mázhoz: 30 dkg porcukor, 2 tojásfehérje, 1 ek citromlé


1. A dióból, porcukorból és a tojásfehérjék felvert habjából sűrű masszát keverünk. Egy tálcára kiteregetjük kb 1,5 cm vastagon és egy napig száradni hagyjuk.
2. A 30 dkg porcukorból és két tojásfehérjéből, és 1 evőkanál citromléből sűrű masszát keverünk és rákenjük a tésztára.
3. Csíkokra szeljük, vagy csillag alakú kiszúró formával szaggatjuk. 50 fokos sütőben 4 órán át szárítjuk.



Ezt tegnap fotóztam az ablakunkból. :)

20 megjegyzés:

  1. Szerintem kimondottan jól néz ki, hogy berepedt a máz! Jajj már én is le akarom fotózni az itthon lévő sütiket, de csak szombaton leszek itthon nappali fényben :)

    VálaszTörlés
  2. Niki, ez mennyei ;) ...szóval Te akarsz engem szabadságra küldeni ;) brutál sütés vár rád ;))

    VálaszTörlés
  3. Szia!


    Hány darab lett ezekből a csodás csillagokból?
    :)

    Lili

    VálaszTörlés
  4. Hát ez a szó legjobb értelmében rusztikus:):) nekem tetszik így is.

    VálaszTörlés
  5. Nekem is tetszik, Reni, de ez a 3 csillag lett szépen berepedve, a többin millió darabban van a máz. :)

    Csibe, hát igen... :))
    Örülök, hogy tetszik!

    Lili, darabra nem tudom, kb 2 gáztepsi... :)
    Először egyre terítettem ki, kiszaggattam, majd begyúrtam a maradékot és újra szaggattam. ( a maradék begyúrásába belekerült a máz is nálam, mert béna voltam... :))

    VálaszTörlés
  6. Köszi DP, ennek örülök!!! :))

    VálaszTörlés
  7. Pécs jobbik részén élsz, az látszik!

    VálaszTörlés
  8. Niki, milyen kiállításod lesz?

    VálaszTörlés
  9. :) valóban szép helyen lakunk, imádjuk a Tettyét. Bár irigylem anyuék környékét is, ott aztán nagy kuss van! :D
    Egyébként a képen nem látszik, de fele kilátást most építik be, valami 50 milkós családi ház épül...

    VálaszTörlés
  10. Édesem, :) ételfotó kiállítás.
    Eljössz? :)) Lesz süti is. ;)

    VálaszTörlés
  11. Ez a repedezés tényleg az előnyére vált! Tetszik! A sütögetést meg jól bevállaltad, de aki tud.. 8)

    VálaszTörlés
  12. Ebben a pillanatban találtam ide. Mihelyt időm lesz alaposan megnézem az oldaladat. Egyébként nem lakunk messze egymástól.
    Magdi.

    VálaszTörlés
  13. Puszedli, köszönöm! :)

    Kinga, Nap utca. Csak nem...?? :))

    Szia Magdi, örülök, hogy ide találtál! :)
    Várlak vissza szeretettel!

    VálaszTörlés
  14. Ezek a finom csillagok. Hasonlót sütöttem már én is, és ez a különlegessége, hogy berepedezik a teteje! Szerintem nagyon szép! :)

    A panoráma kép is, kivétel rajta az a két rusnya füstölgő kéményt. :(
    Tündéri az a templom a hegy tetején. :)

    VálaszTörlés
  15. Köszi! :)
    Hát az sajnos ott van, nemtok vele micsinálni. :( Füstölögnek minden nap...

    VálaszTörlés
  16. Csak rànèztem a fènykèpre ès negyed màsodperc alatt eldontottem hogy holnap ezt a sutemènyt fogom kèsziteni!!Nem bànod ugye ha lemàsolom?
    Termèszetesen tisztàzva lesz hogy a te recepted ès a te csodàlatos blogod linkelve lesz.
    Kellemes Karàcsonyt ès Boldog Uj Evet!
    Szia,Aniko

    VálaszTörlés
  17. Szia! :)

    Én nem vagyok ilyen, hogy felbőszülve felkereslek, hogy mégis hogy gondolod... :D
    Nyugodtan tedd ki te is, nem kötelező belinkelni. :)
    De kedves tőled, hogy megkérdezted! :))
    Kellemes Ünnepeket Nektek is!

    VálaszTörlés
  18. Várom a híreket a kiállításról :]

    VálaszTörlés
  19. Szia,
    meglett a suti, fel is tettem a blogomra, ha van kedved gyere felèm.
    Szia!
    Aniko

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...