2009. november 22., vasárnap

Narancsos-csokoládés trüffel - VKF XXX. forduló

Tegnap délután végleg elvesztem, nem tudtam tovább elfojtani azt, amit lehetetlen... úrrá lett rajtam a Karácsonyi Láz... :) Eszeveszetten elkezdtem felkutatni a pincében a "kari mütyürök" feliratú kartondobozt. Meg is lett, nagy bontogatás, ragasztószalag tépkedés után előkerült a kis Mikulás, mini angyalszárnyak, a saját készítésű karácsonyi manók (ezeket tavaly csináltam és biza minket ábrázolnak.. :) és egy barátnőm által készített porcelánangyalka.
Persze a süti recepteket is összegyűjtöttem, tegnap este el is kezdtem az első süti prototípusát. (azért prototípus, mert nem fog maradni még holnapig sem...)
A csokoládé bugyogása és a narancs reszelése közben olyan illat keletkezett a konyhában, hogy azt kívántam, bárcsak az orromban maradna örökre... :) Ez még egy lapáttal rárakott a hangulatomnak, így narancshéjat is muszáj volt kandíroznom, hogy holnap a házi szaloncukrokban leljék meg (majdnem)végső otthonukat.Hozzávalók: 20 dkg étcsokoládé (én rászoktam a 60%-os Tibire), 10 dkg vaj, 1 dl habtejszín, 2 nagy narancs reszelt héja, cukrozatlan kakaópor
1. A csokoládét gőz felett felolvasztjuk.
2. Közben a vajat és a tejszínt külön-külön habosra verjük, majd a csokoládéhoz adjuk, majd a narancsok héját belereszeljük.
3. Egy lefóliázott tálra halmozzuk a masszát, majd szépen ellapogatjuk, hogy kb 2 centi vastag csokilapot kapjunk. Így megy a hűtőbe míg meg nem dermed, én egy éjszakára tettem be.
4. Másnap felkockázzuk, és nedves kézzel golyókat formázunk belőle. Cukrozatlan kakaóporba hempergetjük őket.
Karácsonyi ajándék gyanánt hatalmas meglepetést tudunk okozni édességrajongó családtagjainknak! :)

17 megjegyzés:

  1. Nem akarsz részt venni vele a VKF-en?
    Szerintem tökéletes lenne rá!:)

    VálaszTörlés
  2. Kedves vagy! :) Nem igazán tudom, hogyan működik a VKF... utánanézek! :)

    VálaszTörlés
  3. Niki! Ezeknek a csilicsálé gombócoknak olyan varázsuk van, hogy első látásra beléjük szerettem! El is mentettem a képet!
    Ennyire bájos, vicces, és megható képet ritkán látok gasztro témában. Annyira "kétkezi", annyira saját... Nem tudom leírni, de biztosan nagyon boldog lennék ha egy doboz ilyet kaphatnék. Igazi szívből jövő golyszlik!

    VálaszTörlés
  4. nem is gnómok a gombócaid :)

    én is csináltam ma szaloncukikat (vagyis ma csomagoltam őket), majd a gasztrotippen lesznek... meg lesz majd a blogomban is azé valamilyen :)

    VálaszTörlés
  5. Raindrop! :DD
    Örülök, hogy ennyire elnyerték a tetszésedet!!! ;)
    Ha megírod emailben a címed, elküldöm Felétek a Jézuskát egy dobozzal! :D

    Reni, igenis gnómok! :)
    Én is ma akartam megcsinálni, de el akarom kérni a nagymamám mákdarálóját, mert az én darálóm nem finomítja le annyira a mandulát... na de holnap... ;)

    VálaszTörlés
  6. A képekkel meghoztad a karácsonyi hangulatot, egész nap varrtam..

    VálaszTörlés
  7. Nahát, mit varrtál? :) Csak nem manókat? :))
    Tedd majd fel a blogodra!!

    VálaszTörlés
  8. Nem, a manókhoz nem vagyok elég ügyes.. :)

    Az előbb lemaradt, mert akkora hévvel vetettem be magam délelőtt, hogy észre sem vettem mennyire elmélyedtem. Szóval elfelejtettem megírni, hogy ezek a golyók istenien néznek ki. De tényleg! :)

    VálaszTörlés
  9. Nem az a lényeg, hogy néz ki, hanem hogy Te csináltad! :) Kíváncsi vagyok, mi szépet varrtál!

    Örülök, hogy tetszenek a golyóim! :D

    VálaszTörlés
  10. Barátnőm kisfia ha megsértődik, mert pl. kölcsön vennék tőle valamit, mondjuk homokozólapátot, akkor kiveszi a kezemből, magához szorítja, és sértődött arcot vágva közli: enyém homokozó japát!

    Most bevetem én is:

    Enyém szép gombóc! :D

    VálaszTörlés
  11. Istenien néz ki! Vmilyen trüffelt majd én is fogok készíteni. Lehet, hogy chiliset vagy citromosat : ) Egyelőre azonban még csak marcipánig jutottam : )
    Off:Tényleg tudja vki, hogy a házi marcipán meddig áll el? Én is szaloncukrot szeretnék csinálni belőle, de tartók tőle nehogy megromoljon Karácsonyig.

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm Csibe! :)

    Á la carte, szerintem elég sokáig el áll, hiszen a mandula és a cukor nem romlik meg... Én is holnap állok neki szaloncukrot csinálni.
    A Mozart golyók pl elég sokáig elálltak... legalábbis ameddig el nem fogyott... :D

    VálaszTörlés
  13. Hát kedves Niki!
    Én ezt ma prezentáltam itthon!
    Annyira meghoztad a kedvem Renivel karöltve, hogy belevágtam.
    Ezt a te verziódat csináltam meg, mandulásan. Holnap majd felteszem. Tényleg egyszerű és nagyszerű! :)
    Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  14. Kedves Raindrop! :)
    Hát én ennek borzasztóan örülök, kíváncsi vagyok! :))
    Ugye mennyire bele lehet merülni?? :D
    Én folyamat bonbonokat készítenék... :))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...