2010. január 5., kedd

Csokoládéőrülteknek: Amarettós-csokoládés mascarponéval töltött csokoládétorta

Sziasztok!
Először is Boldog Új Évet Mindenkinek! Egy időre eltünedeztem, nem mentem a sütő közelébe. Időm és szünetem nagy részét olvasással és fotózással töltöttem, illetve Dáviddal filmmaratonokat tartottunk, sétáltunk a közeli erdőben, takarítottam (már nem látszik) és persze kipihentem a szilveszteri mulatságot. Na de nem jöttem ám üres bejegyzéssel! ;)
December 30.-án Dávid nap volt, és eljött az idő hogy kipróbáljam a Zila tortaformámat. Ezt a brutál démoni tortát gyártottam le, olyan szinten csokoládés, mégis könnyed desszert, hogy majdnem elalélt az egész család! :D
Most ennyire tellik a magyarázkodásból, megyünk szánkózni, ugyanis a múltkori havazás alkalmával ez kimaradt, és ez is olvadásnak indul lassan, így megyünk és kihasználjuk az alkalmat! :))

Tészta: 13 dkg liszt, fél csomag sütőpor, 1 tojás habosra verve, 7,5 dkg cukor, 6 dkg puha vaj vagy margarin, 1,4 dl tej, 10 dkg étcsokoládé gőz felett felolvasztva, 2 ek cukrozatlan kakaópor, 1 kupica Amaretto likőr
Krém: 250 g mascarpone, 10 dkg étcsokoládé, kevés cukor (kb 2 ek), 1-2 kupica Amaretto likőr (ízlés szerint)
Díszítés: , 5-8 dkg étcsokoládé, étcsokoládéba mártott kávészemek


1. A tészta hozzávalóiból szép, homogén kevert tésztát készítünk.
2. A formát kezeljük le a formaleválasztóval (vagy vajazzuk ki és lisztezzük be a nem szilikon részt), majd töltsük bele a tésztát. Akinek nincs ilyen formája, annak mondom, hogy a 18 centis (kisebbik) tortaformába való ez az adag. Előmelegített sütőben 180 fokon süssük 35 percig-40 percig. (én végeztem tűpróbát, mielőtt kivettem) Miután megsült, tegyük félre hűlni először a formában, majd később szedjük ki belőle és úgy hűtsük tovább.
3. A mascarponét habosra keverjük a kevéske cukorral, majd hozzá öntjük a likőrt. A csokoládét gőz felett felolvasztjuk és a mascarponéhoz keverjük. Szép homogén krémet kapunk.
4. A torta mélyedéseit (ha nincs mélyedés akkor kenjük a tetejére) megtöltjük a krémmel, a torta külsejét, illetve minden második szelet tetejét vonjuk be vele.
5. Díszítés gyanánt olvasszunk gőz felett étcsokoládét, majd pukkasztós fóliára kör alakban vékonyan kiterítve tegyük hűtőbe, míg meg nem dermed.
6. 4 akkora cikket vágjunk belőle mint egy szelet a tortán, majd a még fedetlen szeletekre helyezzük rá. Plusz ráadásként tegyünk minden krémes szeletre egy-egy szem étcsokoládéba mártott kávészemet. Remekül passzol a csokoládéhoz és a likőr ízéhez. (édességboltokban lehet kapni)

31 megjegyzés:

  1. Gyönyörű! Jujj, most nagyon megkívántam valami fincsi krémes csokitortát!

    VálaszTörlés
  2. Jaj de szép! :)
    Tényleg jó ez a töltelékes megoldás...
    És ez a bubis ötlet pazar!

    Nálunk egy deka hó sincs, így szánkózásról nem is álmodok!

    VálaszTörlés
  3. Ez a torta bizony nagyon csábító! :-)

    VálaszTörlés
  4. Niki! ez maga az álom! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm csajok! :)

    Raindrop, a bubis ötlet Szintiától van. :)
    Itt meg tök nagy hó van, de reggelre szerintem egy nagy jégtábla lesz Pécsből... jön az ónos eső. :((

    VálaszTörlés
  6. Már vártam a receptet! Nagyon szép torta, gondolom Dávid örült neki. :)

    VálaszTörlés
  7. Kérek, kérek, kérek :-) Szépen :-)

    VálaszTörlés
  8. anyáám, ez nagyon durván néz ki. és mégis könnyed... szuper!

    VálaszTörlés
  9. én nem szeretem annyira a tömény csokis dolgokat, de az első képre már flickr-en is összefutott a nyál a számban :)

    VálaszTörlés
  10. Ági, az volt! :D

    Puszedli, ízlett neki nagyon! :)

    Viki.... ne haragudj de elfogyott. :D

    DP, örülök, hogy tetszik! :)

    Reni, épp ez az hogy nem tömény! A mascarponétól nagyon kellemes lágy lett. :)

    VálaszTörlés
  11. Tudod mekkora hó lett itt? :DDD
    Kár, hogy nincs szánkónk, így kénytelen leszek beszállni a gyerekek közé...

    VálaszTörlés
  12. Ez egy csupa csoda!!!! Jaj, most épp desszertmentes hetet tartunk.... pedig hogy lecsúszna valami csokis.... mondjuk egy ilyen szelet torta. És a fotó is csodás!!!!
    Off: tettem fel még dec végén gyerköcős képeket, amiket próbálgattunk a masinával. Ha van kedved majd nézd meg : )
    Havazás: hatalmas hó van nálunk. A kiscsajt elvittük kora reggel szánkózni, imádta. Kár hogy engem már nem húz senki : ( Ez az anyák sorsa...

    VálaszTörlés
  13. Mi is a gyerekekkel szánkóztunk. :D
    Itt meg már olvad, egész Pécs egy nagy latyak. :(

    Kriszti, megnéztem, nagyon tündéri képek lettek! :)
    Engem tegnap a Boo húzott a szánkóval, persze leejtőn.. :D

    VálaszTörlés
  14. Niki, ez a torta annyira szééép!!!

    VálaszTörlés
  15. mekkora ötlet a díszítés!!!

    VálaszTörlés
  16. Niki.. te kis ördög. Itt kínzol minket minden finommal. :)

    VálaszTörlés
  17. uhh.. rendesen összefutott a nyál a számban ettől :P

    VálaszTörlés
  18. Niki!

    Én rendeltem egy Zila formát, négyszögletest.
    Remélem sikerülni fog a süti!

    Elvihetem a receptedet, forrásmegjelöléssel?

    Köszi előre is
    gesztenye
    gesztenye.blogol.hu

    VálaszTörlés
  19. Szia Gesztenye!

    Természetesen elviheted! :)
    Biztosan sikerülni fog, elég egyszerű. :)

    VálaszTörlés
  20. Niki!

    Megsütöttem, de vagy ügyetlen vagyok, vagy nem figyeltem elég jól. A süti teljesen felpúposodott, le kellett vágni, és amikor levettem a keretet több helyen elrepedt. Össze kellett volna vágni addig, amíg a keret rajta van? Mert erről nem láttam sehol semmit, még a Zila oldalán sem :-(

    VálaszTörlés
  21. Én megvártam, míg teljesen ki nem hűl.
    Akkor szokott berepedni, ha még meleg.
    A tetejéből nekem is le kellett vágnom kicsit, de ezt nem lehet szabályozni, mert a forma űrtartalma teljesen más a megszokottól. :(
    Kísérletezni kell vele. Sajnálom, hogy nem sikerült. :(

    VálaszTörlés
  22. egy baratnom iranyitott ide, az eszem megall. rogton ki is irtam 3 receptet, egyreszt, mert szeretek kezzel irni, masreszt nem szeretem a laptopot a konyhaban. nekem is van egy kisfiam, en is imadom a konyhaalkimiat, es a parom fotos :) nagyon ugyes vagy, igazi gasztroeletmuveszetrol tanuskodnak az irasaid, receptjeid, fotoid. tovabbi sok sikert kivanok es sok inygyonyoruseget munkad utan :)

    VálaszTörlés
  23. Szia!
    Én azt szeretném kérdezni,h. egy 27 cm-es tortaformához dupla adagot csináljak, vagy elég a másfélszeres adag? Köszi, előre is! Csilla!

    VálaszTörlés
  24. Szia!

    Szerintem dupla adag kellene bele, hogy ne legyen lapos. :)

    edo, köszönöm a kedves szavaidat, nagyon jól esnek! :)

    VálaszTörlés
  25. Szia!

    Nagyon megtetszett ez a torta és szeretném megcsinálni, de mivel sokan lennénk rá, gondoltam lehetne emeletes vagy valami.
    Mennyire tömény a piskóta és a krém? Mert ha laktató akkor elég lenne csak egy szimpla. 8-an lennénk rá és három gyerek(de abból a kicsit többet eszik mint egy átlag felnőtt) (eleve az előttem szólóhoz hasonlóan a fent említett méretű tortaformában szeretném csinálni)
    Mit tanácsolsz?

    Köszi
    Kitti

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...