2010. április 13., kedd

Meleg epres-vaníliás tejebrizs

Az elkövetkezendő hetekben valószínűleg diétás édességek fognak felkerülni a blogra. Félretéve a macaronokat és a tömény csokoládét, rákapok a gyümölcsökre. Mert igenis jönnek a finomabbnál finomabb édes gyümölcsök, az eper lassan, de biztosan beteríti a blogokat, aztán jön a málna, szeder, áfonya, cseresznye, meggy, barack. Reményeim szerint rebarbarát is sikerül végre találnom a piacon, mert rengeteg receptem van rá még a márciusi Otthon magazinból, amit feltétlen ki szeretnék próbálni. Külföldi blogokon már látni rebarbarát, de nálunk a nénik szerint csak májusban lehet majd kapni.
Na de visszatérve a diétához :) jön a nyár, a nyakunkon van, és jön a rövid gatya/szoknya szezon ( a bikinire gondolni sem merek...) ezért le kell mondanom a cukros édességekről. (brühühühüüüü)
Elő is kaptam az egyik (alig használt-nem is értem miért) szakácskönyvemet: Könnyen, gyorsan, egészségesen. Az édességes részt végig fogom csinálni, nagy részük fagyi, azt majd a nyáron, de lesz mandulás-csokifelfújt (engem is meglepett) meg... de nem is sorolom fel, had legyen már meglepetés. ;P


Hozzávalók 6 személyre: 1 liter félzsíros tej, 1 rúd vanília kettéhasítva, 14 dkg rizs, 1 csík citromhéj, 3 ek barna cukor, 6 ek mandulapehely, 20 dkg friss eper, 6 ek tejszín

1. A tejet egy vastagfenekű lábasban melegítsük fel a vaníliarúd kikapart magjaival és magával a rudakkal, majd állandó keverés mellett adjuk hozzá a rizst. Forraljuk fel, majd mérsékelt lángon főzzük tovább. (kevergetve, mert odakap!)
2. Tegyük bele a citromhéjat és a cukrot. Többszöri kevergetés mellett főzzük 20-25 percig, amíg a rizs megfő, a leve pedig be nem sűrűsödik.
3. Közben a mandulát teflonserpenyőben lassú tűzön, folyamatos átforgatással enyhén pirítsuk meg.
4. Amikor a rizs megfőtt, vegyük ki a citromhéjat és a vaníliarudakat. Keverjük hozzá az eper felét, így szép rózsaszínre színeződik a tejberizsünk. Vegyük le a lángról és lefedve hagyjuk pár percig még puhulni.
5. Kanalazzuk 6 előmelegített tálkába, csorgassunk rájuk 1-1 evőkanál tejszínt, szórjuk meg mandulával és díszítsük eperdarabokkal és vaníliarudakkal. Melegen tálaljuk!

20 megjegyzés:

  1. hát ez a kép igen szép lett :) meg a tejberizs is. én is akarok :]

    VálaszTörlés
  2. :)) Pont jött öcsém aki megette a maradékot. :D Legközelebb teszek félre Neked! ;)

    VálaszTörlés
  3. Óó, azok a kis tálkák! ..azok gyerekkoromból még nálunk is megvannak. Majd elcsaklizom anyától. :)

    Olyan szép kép, de most én is diétán vagyok, úgyhogy várom azokat a recepteket!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű kép! ...és a receptek jöhetnek nekem is :D

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett a kép.
    Ez a tányér, nagyon csini, hol szerezted ?

    VálaszTörlés
  6. Puszedli, Kriszti, nekem is anyuéktól van. :))
    Már egészen kicsi korom óta megvan, mindig ebbe kaptuk a pudingot. :D
    Amúgy ez is diétás, szóval hajrá! ;)

    Csibe, köszi, jönnek majd, a héten lesz még egy nagyon fini saláta. ;)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó kép és finom alkotás :)

    VálaszTörlés
  8. Imádom a gusztusos fotóidat. Jó magam nagyon hálás vagyok, és leszek a diétás édességeidnek. :)

    VálaszTörlés
  9. Szia Niki!
    Még sosem írtam ide, csak olvasgattalak. Most viszont...ezzel a tejberizzsel álmodtam :D
    De még milyet! Iskolapszichológus vagyok, és álmomban hozzám küldtek, hogy foglalkozzam veled, én pedig rávágtam, hogy "Jó, de a tejberizzsel együtt jöjjön!" :)))))
    Gyönyörűek a fotóid, az édességeid pedig látod milyen kívánatosak :)
    Üdv
    Reni

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm Lányok! :)

    Reni, ezen akkorát nevettem! :DDD
    Remélem nem okoztam csalódást és vittem egy nagy adaggal. :DD

    VálaszTörlés
  11. Hát ez valami ínycsiklandozóan néz ki? Ez a diéta? Akkor beszállok :) :) :)

    VálaszTörlés
  12. az első mondat után !!! és nem ? akartam

    VálaszTörlés
  13. :D hehe
    igen, elvileg diétás. :) 3 ek barna cukor van benne, na meg az egészséges szakácskönyvemben találtam. :P

    VálaszTörlés
  14. Jaj ez már látványra is nagyon finom! :)
    Ezek a tálkák pedig tényleg csuda szépek!
    Láttam ilyeneket a vaterán, csak sok volt a pk ezért nem vettem meg. Tányérokat is adtak volna hozzá, nagyon tetszenek. :)

    VálaszTörlés
  15. ilyen tálkái a mamának is vannak amúgy :]

    VálaszTörlés
  16. Raindrop, köszi! :)
    Ehhez is vannak tányérok, majd azokon is fogok fotózni ha lesz olyan sütim. :)

    Reni, :))

    VálaszTörlés
  17. Most lettem kész vele :) Épp ott tartunk hogy levettük a lángról és hagyjuk pihenni .. már várom hogy neki eshessünk :D

    VálaszTörlés
  18. Jajj, finom volt?? :))
    Remélem ízlett.... ;))

    VálaszTörlés
  19. isteni volt... annyira hogy már megint itt vagyok hogy megnézzem a receptet mielött nekiiramodok a konyhába hogy megint csináljak egy nagy adagot :D

    VálaszTörlés
  20. raktam bele még egy kis kókusz reszeléket is :D kókuszos epres :DD

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...