2010. április 7., szerda

Macerás macaronok...

Fúúú, de még mennyire macerás! Esküszöm nem értem. Ez a 4. és 5. próbálkozásom és egyiknek sem lett talpa. Ezek gúnyolódnak velem. Ott ülök a sütő előtt, tépem a hajam, hogy megint nem lesz talpuk és látom, hogy röhögnek rajtam. Kiröhögnek. De nem érdekel, akkor sem hagyom magam. :)
Már tényleg nem tudom, hol rontom el. Mandulalisztem van. Átszitálom. A tojást pihentetem. Kipróbáltam több féle hőfokot is. Semmi. Az ízük fantasztikus, aki megkóstolja készen van, de én tudom, hogy ez így nem okés. Nagyon nagyon nem okés. Most picit pihentetem a macaron témát, picit hagyom, nem is nézek recepteket, nem is keresek természetes színezékeket (céklaport Pécs egyetlen Bioboltjában sem lehet kapni) és nem is agyalok rajta mi lehet a gond. :)
Alaprecept megint Renitől, -Reni! Beiratkozom hozzád egy Macaron-készítő tanfolyamra!- ;D

Sárga majdnem-macaronok csokoládé ganache-sal töltve

Hozzávalók: 55 g pihentetett tojásfehérje (2 napig szobahőmérsékleten), 70 g átszitált mandulaliszt, 100 g átszitált porcukor, 10 g kristálycukor, 1 tk kurkuma
Csokoládé ganache: 100 g 60%-os Tibi étcsokoládé, 1 dl tejszín

0. A tölteléket előző nap megcsinálom: a tejszínt felforrósítom, majd a tűzről levéve belekeverem a csokikockákat és olvadásig keverem. Hűtőbe teszem.
1. A tojásfehérjét 2-3 napig lefedve szobahőmérsékleten tárolom. (konyhapulton a sarokban)
Ha eljött az idő :) felverem a fehérjéket. Mikor már kezd összeállni, hozzáöntöm a kristálycukrot és keményebbre verem.
2. Az átszitált mandulalisztes porcukrot hablapát segítségével a habhoz keverem, finoman de határozottan. Az esetleges levegőbubikat ki kell belőle keverni.
3. Két tepsire szabott sütőpapírra egy 50 forintos segítségével köröket rajzolok 3-4 cm távolságra egymástól. Mindkét papírra rakok egy-egy tiszta papírt, hogy a grafit ne fogja meg a makikat. A masszát habzsákba töltöm és sima kör lyukú csővel merőlegesen a sütőpapírra nyomom, annyit, hogy a körök széléig kiterüljön (még úgyis terül pár millimétert). Egy órára békén hagyom, ezalatt kicsit megszilárdulnak.
4. 175 fokra előmelegített sütőbe tolom az első tepsit 4-5 percre, amíg (elvileg) a macaronoknak megjelennek a talpaik, ekkor 2-3 percre résnyire kinyitom a sütőt, a hőfokot visszaveszem 130 fokra és így sütöm még 10 percig őket. Így járok el a második tepsivel is.
5. Lekapkodom a sütőpapírról, hagyom kihűlni. 2-2 felet összeragasztok a krémmel és lezárt dobozban 24 órára hűtőbe teszem.

Csokoládés majdnem-macaronok

A recept annyiban változik hogy kurkuma helyett egy lapos ek átszitált holland kakaóport keverek a mandulalisztes porcukorhoz, de ugyanennyi mennyiséget elveszek a mandulalisztes keverékből.

19 megjegyzés:

  1. Én nem értem,mi a baj. gyönyörűek egytől-egyig!:-))

    VálaszTörlés
  2. Az mar biztos!:) Hamarosan en is nekilatok, addig is nezd csak ezeket: http://www.flickr.com/photos/davidlebovitz/2780903681/
    Pont, mint a tiedek, annyi kulonbseggel hogy ezeket a gasztrofanatikus Lebovitz ur alkotta...

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Bár nem vagyok jártas macaron-témában, nekem mégis jobban tetszenek a Te finomságaid, mert az "igaziak" olyanok mintha szétrepedtek volna, mintha valami nem jól sikerült volna a sütés közben:)
    [az erdeigyümisek valami ellenállhatatlanul néztek ki :)]

    VálaszTörlés
  4. Olyan szépek! És még finomak is :) A talpuk meg ne idegesítsen. Majd sikerülnek egyszer. Még mindig jobb így, mintha úgy járnál, hogy van talpuk, de szörnyű az ízük, s nem enné meg senki :D Bár ez nálad bizti nem fordul elő :D - mondjuk nálam sem :)
    + a képeidet nézve kedvet kaptam hozzá, hogy én is kipróbáljam majd ezt a macaron sütögetést. Úgyhogy már nem volt felesleges sütnöd, fotóznod, feltenned, mégha bosszakonkodtál is a sütő előtt.
    Ui.: Ne add fel!

    VálaszTörlés
  5. Óóó, nekem így is nagyon tetszenek! :)

    VálaszTörlés
  6. Óóó,Niki!! Nagyon szépek, a csokis a kedvencem, hát annál még a nyálam is majd elcseppent( már bocsika).Amúgy azért megértelek, én is mindig a maximálisra törekszem, de néha el kell ismernem, jobb a tökéletlen! ;-)

    VálaszTörlés
  7. nekem eddig kétszer nem sikerült, de majd szétrobbantam, mert tudtam, hogy milyennek kell lennie. mondanám, hogy biztos a recept a rossz, de nálam bevált, amit fotókkal is rendesen alátámasztottam. nemtom mi lehet a baj :[
    na de majdcsak :)

    VálaszTörlés
  8. Én szívesen átveszem ezeket a "selejtes" darabokat :)

    VálaszTörlés
  9. Hehe, jót mosolyogtam, aranyosak vagytok!! :)))
    Gondolkodtam tegnap elalvás előtt (igeen, ilyeneken is szoktam agyalni) hogy elnevezem őket csokis tallérnak. :D Nekem egyébként kifejezetten a talpuk miatt tetszenek az igaziak. :) De nem adom fel, csak picit hanyagolom őket. :) (hátha megsértődnek)

    Reni, gondoltam hogy a fotókat nem loptad valahonnan... :D Én vagyok a béna vagy most már tényleg a sütőmre gyanakszom... (régebbi villany, utálom, kidobnám)

    mandy, bocsi, apukámnak elvittem a maradékot... :)) legközelebb teszek Neked is félre! ;))

    VálaszTörlés
  10. Sorban állnék én is! Nekem totál bejönnek!
    Kezded felkelteni az érdeklődésemet macaron témában :))

    VálaszTörlés
  11. nna, legalább ennyit elértem velük, hogy többeket ráveszek a macaron-gyárra! :D
    peersze, aztán majd mindenkinek tök frankó kis talpas makijaik lesznek én meg öregasszonyként is ilyen bénákat sütök. :DDD

    VálaszTörlés
  12. Én már annyira izgulok veled hogy sikerüljön, el se hinnéd. :)
    A csokis egyébként nagyon gusztusos!
    A sütővel lesz a baj, az tuti. Talán próbáld meg Reni sütőjében. :)

    VálaszTörlés
  13. Csak, hogy megnyugodj, elárulom, hogy a Ladurée-ban kaphatóaknak, bár van "talpuk", de csomó tetején ott a kis csücsök, pedig, az nem lehetne ám ott... És mégis egy vagyonba kerülnek...

    Ezek szépek talp nélkül is, sőt, gyönyörűek. Szép, egészséges tavaszi színűk van, mintha sütne belőlük a nap. Nincs ezzel baj szerintem!
    Nézd meg ezt a képet, látszik, hogy azokon is van "hiba" bőőőőőőőven!:)))) http://4.bp.blogspot.com/_W_c63GlDO5g/S02W7CWIiUI/AAAAAAAAGrg/EXgJQaxnJlQ/s1600-h/PICT2928.JPG

    VálaszTörlés
  14. Valaki segítsen hol lehet mandulalisztet kapni ?!?!?!! Szombathelyen nem kaptam. Pesten hol merre ?

    VálaszTörlés
  15. Szia!

    Én a barátnőmmel hozattam Pestről, az Ázsiából. Beírod google-ba hogy "mandulaliszt" akkor kidobja.
    De ha rám hallgatsz, ledarálod magad a mandulát, mert ugyanaz, és olcsóbb is.
    Sőt, a mandulalisztet nehezebb volt átszitálni, így azt is át kellett darálnom a porcukorral.

    VálaszTörlés
  16. légkeveréssel csináltad? én azt hallottam egy cukrásztól, csak azzal az igazi. de ezt most írtam le a la carte-nál is

    VálaszTörlés
  17. Katina, sajna nem légkeveréses a sütőm.
    Akkor legközelebb anyuéknál próbálkozom, nekik elég jó sütőjük van. :)

    VálaszTörlés
  18. hát, pedig ha hagytad pihenni, hogy kérge legyen akkor vaólsínűzeg ez lehet még a gond. majd próbáld ki:)

    VálaszTörlés
  19. Már hányszor megcsináltam, hogy a megmaradt tojásfehérjéket félreraktam, hogy na, ebböl macaron lesz, de aztán mégse vitt rá a lélek soha. Inkább gyönyörködök másokéban;o)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...