2009. november 16., hétfő

Karamellachino mézeskaláccsal

Tegnap volt időm, és átbújtam a tavaly novemberi és decemberi Otthon magazinjaimat és rábukkantam erre a finomságra: Karamellachino. :) Mivel a mézeskalácsokat megsütöttem tegnap, gondoltam, ma összerittyentek egy karamellachino-t mellé. Pofon egyszerű, és hihetetlenül finom!
A mézeskalács receptjét megtaláljátok a régebbi bejegyzések közt, vagyis itt. :)

Hozzávalók két személyre: 2 ek cukor vagy méz, 3 dl tej, 2 adag fekete kávé


A cukrot vagy mézet karamellizáljuk, majd egy üvegpohár belső szélén végigcsurgatjuk.
Forraljuk fel a tejet és másfél-másfél decit öntsünk a poharakba. Főzzünk két adag jó erős feketekávét, és szép lassan adjuk hozzá a tejhez. A melegtől a karamell szép lassan kiolvad, így plusz cukor nem kell bele.

12 megjegyzés:

  1. húha
    jó hamar megsütötted a mézeskalácsot. én majd csak december közepén :) szépek lettek :)

    VálaszTörlés
  2. Niki, ez csodálatos (a fotó is)!
    Meglesem a mézeskalácsodat is.

    VálaszTörlés
  3. Óó, nálunk nem tart ki Karácsonyig, Decemberben sütök egy új adagot. Nem bírtam ki, muszáj volt sütnöm. :) Meg ez csak egy fél adag... :P

    Csibe, köszönöm! Mindenképpen ajánlom, ha szeretitek a mézeskalácsot! Nem keményedik annyira meg, olyan lesz mint a keksz. Pár hét alatt meg nagyon finomra puhul!

    VálaszTörlés
  4. A képed!
    Horrorisztikusan nézel ki!:)))))

    VálaszTörlés
  5. Hehe... :)
    Igen, brutálisan kinyírtam 2 tábla Tibi csokit... ;)

    VálaszTörlés
  6. Ezek a fotók....Csodás! A karamellachino meg maga az elkárhozás! Fantasztikus!!!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Trinity! :))
    Valóban elkárhozás... :D Mézeskaláccsal meg pláne!

    VálaszTörlés
  8. Hát bevallom, a mézeskalácsot inkább csinálni és ajándékozni szeretem azoknak, akik megenni szeretik. :) Kávézni nem kávézom, a tejeskávé (kicsi kávé, sok tejjel és cukorral) ritkán előkerül de csakis kalács mellé, vagy ha leesik a vérnyomásom. :D
    A képek csodásak, ügyi vagy nagyon!

    VálaszTörlés
  9. (ez titok, de igazából koffeinmentes kávéból főztem, mert én sem szeretem a koffeint... :)
    A méziket mi is ettük, ajándékoztam is. :)
    Csak ezt volt kedvem sütni, mert nagyon szeretem! :P :))

    VálaszTörlés
  10. Ez két tábla Tibi???
    Aha!
    :)))

    Melyik fajta? :)

    VálaszTörlés
  11. Aaaz! Hihih... :))
    A 60%-os étcsokija, ebből is szoktam sütni, mert nagyon finom.

    VálaszTörlés
  12. Ez nagyon egyszerű!
    Meg fogom csinálni, köszi! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...