2010. február 11., csütörtök

Valentin-napi gyömbéres pavlova

Igen, tudom még korai Valentin-napozni, de két jó okom van rá, hogy miért hoztam előre:
egyrészt, mert ezen a szerelmes napon nem leszünk se itthon, se kettesben, ezért bátorkodtam mára tenni a sütis részét a dolognak. :) Másrészt pedig nagyon ajánlom hölgyeknek, uraknak, hogy készítsék el párjuknak Valentin-napra, mert annyira finom és szexi, hogy az már fáj! :))
A habcsók része a tejszínnel és a málnával olyan triót alkot, hogy a kedvesed megnyalizza mind a 20 ujját utána!! Egyáltalán nem émelygős, kellemesen édeskés, és a gyömbér íz ad valami pluszt neki, amitől egész íz orgia áll össze! :D
Eredeti receptet a Mowielicious oldalán találtam. Imádom ezt az oldalt, egy srác csinálja, és olyan édesség költemények vannak rajta, hogy a lélegzetem is eláll. A macaronjai gyönyörűek, de képtelen vagyok neki állni, mert nincs egy rendes mákdarálóm ami eléggé finomra ledarálná a mandulát. :( brühhü Elhatároztam, hogy mostanában innen fogok sütni, persze kicsit átalakítva, ahogyan ezt a pavlovát sem teljesen úgy csináltam ahogyan Ő leírta. (ez betudható a nem tökéletes angol tudásomnak és a google translate lökött fordításának)


Hozzávalók: 3 szobahőmérsékletű tojásfehérje, 190 g porcukor, 1 ek étkezési keményítő, 1 tk ételecet, 1 tk őrölt gyömbér, 1 csomag vaníliás cukor, 2 dl habtejszín, 1 cs habfixáló, málna, kevéske cukor

1. A tojásfehérjét felverem, de még mielőtt kemény habbá válna, elkezdem adagolni a porcukrot. kanalanként adom hozzá, 2 kanál közt megvárva, míg el nem oszlik a fehérjehabban. Ha ügyesek voltunk, akkor nagyon masszív habot kapunk.
2. Az ecetet és a keményítőt elkeverjük, majd hozzákeverem a krémhez a gyömbérrel és a vaníliás cukorral.
3. A krémből kis fészkeket rakok, én a 8 cm átmérőjű tartelette formáimat kibéleltem sütőpapírral és abba halmoztam bele. Szó szerint fészkek legyenek, mert a mélyedésbe kell tölteni a tejszínt!
4. A 180 fokra előmelegített sütőmet visszaállítom 130 fokra, majd 1-1,5 órára beteszem a fészkeket sülni. Ha megsült hagyjuk a sütőben hűlni nyitott ajtónál.
5. A málna felét egy kevés cukorral felforralom hogy szirupos legyen és kiteszem hűlni az ablakba.
6. A tejszínt verjük fel kevéske cukorral majd adjuk hozzá a habfixálót és verjük keményre.
A fészkeket töltsük meg habbal, tegyünk rá málnát és végül öntsük nyakon a sziruppal.
Kedvesünk biztosan fog neki örülni! ;)

17 megjegyzés:

  1. Kávédarálóban is lehet darálni... Bár a kávédarálógyártók szerint szigorúan tilos...

    VálaszTörlés
  2. Nincs kávédarálóm se... brühhüüü :)
    A botmixeremhez van egy aprító, de azzal túl szemcsés marad. A szaloncukrokhoz is azzal daráltam le, de ahhoz még jó volt. Majd veszek mákdarálót, csak nem most. :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! A Lidl-ben lehet kapni nagyon szép finomra őrölt mandulát, 20 dkg-os kiszerelésben. Én abból csináltam szaloncukrot karácsonyra.

    VálaszTörlés
  4. Niki, ez valami meseszép! Még nem csináltam ilyet, meghoztad a kedvem :)

    VálaszTörlés
  5. Zsu, köszönöm, vasárnap megyek, megnézem! :))

    Csibe, kíváncsian várom!!! :))

    Köszi Kriszti! :)

    VálaszTörlés
  6. Hmmm... Ezt mindenképpen ki kell próbálnom :) Köszi!

    VálaszTörlés
  7. Hát ez a süti tényleg beillik a valentin piros, pinkes, szivecskés, kupidós stílusába! :D Nagyon elkaptad!
    Nálunk nincs valentin nap, bojkottáltuk. :D

    VálaszTörlés
  8. Timtom, nagyon ajánlom! ;))

    Raindrop, mi sem ünnepeljük csak néha kedveskedek a Zuramnak! ;D Most meg még alkalomhoz is illik :P
    Hiába, Kupidó jól célzott! :}

    VálaszTörlés
  9. Happy Valentine's Day! XOXOXO

    VálaszTörlés
  10. már csodálkoztam, hogy sehol sem találok ma szívecskés valenteinnapi édeséget. az igazat megvallvan alapból nem igazán bírom a valentinnapot. ettöl ltekintve a müved valami csodás lett!!!

    VálaszTörlés
  11. :)) Én szeretem a Valentin-napot, akárcsak a Nőnapot, Anyáknapját. No nem az ajándékozás miatt, pl mi meg sem ünnepeljük ezt a napot. Csak amúgy is szeretek kedveskedni, és ilyenkor direkt csöpögősebbre veszem a figurát. :D Vicces nap, szeretem. Köszi a dicséretet, hát még milyen finom volt! ;D

    VálaszTörlés
  12. Szia!

    Ugyan tudom, hogy már nem is egyszer kaptál ilyet, mégis remélem tőlem is elfogadod! Szeretnék Neked is kreatív blogger díjat adni! Így tovább! :)
    Nézz be ide: http://gyemantkonyha.blogspot.com/2010/02/kreativ-blogger-dijat-kaptam.html
    Üdv,
    Livi

    VálaszTörlés
  13. szia niki!
    nagyon aranyos a te blogod! nagyon tetszenek a fotok!

    azt szeretnem kerdezni,hogy ezt a nyalokat is te keszitetted?
    szeretnek ilyet kesziteni a fiamnak:) hogy kell?
    bocsanat,nem jo a magyarom,japan vagyok..

    VálaszTörlés
  14. aaah,
    most latom az nem nyaloka...csak papirbol van?
    bocsanat!

    VálaszTörlés
  15. Szia Lena! :)

    Igen, ez papír! :))

    Köszönöm, hogy írtál, örülök hogy tetszik! ;)
    Ajánlom ezt a pavlova receptet amúgy, mert nagyon finom! ;)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...