2010. január 24., vasárnap

Narancsos kukoricakeksz

Tegnap törtem a fejem, mit süssek. Nem volt kedvem nagy was ist das-t csinálni, fogtam magam, és leemeltem a polcról pár szakácskönyvemet. Jamie Oliver A pucér szakács visszatér című könyvében bukkantam erre a receptre. Tök egyszerű, finom, és még ajándékba is vihetsz belőle barátaidnak, rokonaidnak. Egy finom, gőzölgő forró csokoládé mellé fincsi ropogtatni való. Miközben csináltam a tésztát, rájöttem, hogy valószínűleg elírták a kukoricaliszt mennyiségét, mivel a könyv szerint a végén "plöttyinteni" kell, no én meg gyúrtam. És az is gyanús, hogy a könyv 25 db kekszet ír, nekem 40 db lett... :D Nem baj, így is isteni lett, igaz tovább kellett sütnöm.


Hozzávalók: 170 g vaj, 170 g cukor, 250 g kukoricaliszt, 100 g sima liszt, 3 narancs reszelt héja, 2 nagy tojás
A forrócsokihoz: 2 tábla 60%-os étcsokoládé, tejszín, tej


1. A vajat elmorzsoltam a cukorral, lisztekkel, majd hozzá dolgoztam a narancshéjat és a tojásokat. Folpackba burkolva 1 órára hűtőbe tettem.
2. A tepsit béleljük ki sütőpapírral, a sütőt melegítsük elő 190 fokra.
3. A tésztát én diónyi gombócokra formáltam és a tepsire helyeztem őket. Kb 20 perc alatt aranybarnára sülnek.
4. A csokoládét megolvasztottam, felöntöttem tejszínnel, majd egy kis tejjel, hogy mégse legyen olyan sűrű. Tehetünk bele narancshéjat, fahéjat, illetve nyakon önthetjük pár korty rummal.

18 megjegyzés:

  1. http://www.foodandwine.com/recipes/orange-and-polenta-biscuits az eredeti linkje, bár ott csészében vannak megadva a mennyiségek, de szerintem az arányokat tekintve olyan nagy eltérés nem lehetett. Inkább az lehet a gond, hogy a cornmeal/polenta inkább kukoricadara.

    VálaszTörlés
  2. Lehet, de akkor is kétszer annyi keksz lenne belőle, ha kukoricadarát adok liszt helyett.
    Legközelebb ha csinálok, 150 gramm kukoricalisztet teszek bele. Kísérletezni kell vele. :)

    VálaszTörlés
  3. Én a "plöttyintés"-rejtély nyitjára gondoltam, szerintem darával folyósabb marad, mint liszttel.

    VálaszTörlés
  4. Tündéri a harmadik kép! :)
    Nagyon aranyos!

    VálaszTörlés
  5. Nem vagyok oda a narancsos sütikért, de a képek teljesen lenyűgöztek! :)

    VálaszTörlés
  6. Juc, lehet, majd kipróbálom, köszi! :)

    Raindrop, Puszedli, örülök hogy tetszik nektek! :)

    VálaszTörlés
  7. ajaj, megint egy finomnak kinéző sütike...: )pedig fogyóznom kellene...

    VálaszTörlés
  8. Ezt a receptet már én is megcsináltam, de az angol nyelvű könyvemből, és nekem teljesen jól sikerült, "plöttyintős" lett.
    Most leellenőriztem a receptet a könyvben: 255g polentát ír, ami - ahogy Juc már írta - kukoricadarának felel meg és nem kukoricalisztnek.
    Ez lehetett a baj.
    Egyébként emlékeim szerint nekem is sokkal több lett, mint 25.

    VálaszTörlés
  9. Kriszta, ne fogyózzál, inkább mozogjál! ;)
    Sokkal eredményesebb és még jól is érzed magad tőle.

    Alexandra, akkor tutu rosszul lett lefordítva, mert a magyar könyvben kukoricaliszt van megadva. Mivel nekem meg volt otthon, eszembe sem jutott, hogy el lehet írva. :)

    VálaszTörlés
  10. sziasztok!
    érdekesen hangzik a recept, de akkor most az arányok ugyanezek csak kukoricadarával?
    üdv,
    Bee

    VálaszTörlés
  11. Bee, igen, valószínűleg ez lehetett a probléma. :)

    VálaszTörlés
  12. köszi a gyors választ! akkor lehet, hogy kipróbálom úgy. :) amúgy nagyon tetszik a blogod, már több receptet lementettem, hogy elkészítsem. Bee

    VálaszTörlés
  13. Szívesen! :)
    Ennek nagyon örülök!! :))

    VálaszTörlés
  14. Jajjjj, ezek a fotok!!!! Teljesen odavagyok!

    VálaszTörlés
  15. Jajjj a sütire is, meg jajjj a fotóra is! :)) és nagy-nagy sóhajok!

    VálaszTörlés
  16. Kedves Niki!
    Fantasztikus ez az oldal. Már régóta menekülök hozzád egy-egy igényes receptért,sosem csalódom! A képek meg egyszerűen gyönyörűek,lehetetlen nem kedvet kapni sütéshez! Csak megjegyzem,egy cseppet sem bánnám ha sokkal több Főételt osztanál meg velünk!!!!Esetleg tudnál ötletet adni,hol keresgéljek ,ilyen igényes ételek után?

    További sok sikert!
    Üdv:z

    VálaszTörlés
  17. szia Zita! :)

    köszönöm szépen, nagyon aranyos vagy! :))
    jelenleg rengeteg fotós munkám van így főzni abszolúte nincs időm, de igyekezni fogok. :)
    Reni és Kriszti blogját tudom ajánlani, illetve Veráét:
    www.renidani.blogspot.com
    www.alacarte-kulinaria.blogspot.com
    www.edeseskeseru.blogspot.com
    Őket nagyon szeretem és borzasztó jó kajáik vannak! :))

    további jó főzőcskézést! :))
    niki

    VálaszTörlés
  18. Szia Niki!
    Elkészítettem, és ahogy írtad a későbbiekben, 150 g kukoricalisztet csak tettem bele. Nagyon finom lett! Hihetetlen gyorsan elkészültem vele, mert nem raktam be hűtőbe, hanem amint összekeverte a hozzávalókat a gép, kiskanállal "rápöttyintettem" sütőpapírra a golyócskákat, és már mentek is be a sütőbe. Nekem van egy hasonló receptem, csak citrommal. Nagyon finom pikáns, megtalálod itt: http://www.nosalty.hu/recept/pikans-citromos-taller
    Köszi a receptet! Üdv, Gabka

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...