2010. március 27., szombat

Fahéjas-kakaós csiga

Ezt a sütit már régebben is feltettem a blogra, de most kicsit alakítottam rajta. :)
Végre kinyílottak a mandulafa virágai, itt a Tettyén gyönyörű fák vannak! Már a szilvás tartelette-nél is szerettem volna virágokat tenni, de akkor még csak bimbóztak. Ma megint ilyen rózsaszín hangulatban vagyok, jókedvű, táncikálós Niki. :)
Ez a fincsi péksüti mehet akár a Húsvéti asztalra is reggelire, egy pohár hideg tejecske mellé.

Hozzávalók: 45 dkg liszt, 10 dkg graham liszt, 5 dkg vaj, 1 tojás, 1 csomag szárított élesztő, 5 dkg cukor, 3 dl langyos tej
Töltelék: 10 dkg olvasztott vaj, 3 ek cukor, 3 ek holland kakaópor, 1 ek fahéj
Öntözéshez: vaníliás cukorral meghintett tej

1. A tészta hozzávalóiból 20 perces dagasztással ruganyos tésztát gyúrunk, majd egy órát kelesztjük.
2.
Sodrófával fél-1 cm vastagon téglalap alakúra kinyújtjuk, megszórjuk kakaóval, cukorral, fahéjjal és meglocsoljuk olvasztott vajjal.
A téglalap hosszabbik felével feltekerjük a tésztát és 8 cm -es darabokra vágjuk. A hengerek közepénél egy kínai pálcikával lenyomjuk a tésztát. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük őket.
3.
Kb 15 perc pihenés után hideg sütőbe tesszük, így amíg melegszik a sütő, kelnek a csigák is. 180 fokon sütjük 25 percig, majd kivesszük és mindegyik csigára csurgatunk 1 ek cukros tejet, majd vissza tesszük a sütőbe 10 percre.

11 megjegyzés:

  1. szép ez a rózsaszín! a virág, a szalag.. :) én mostanában nagyon kékes hangulatomban vagyok :]

    VálaszTörlés
  2. köszi! :) én meg rózsaszínben látom a világot mióta ilyen szép idő van! :) zöldellnek a bokrok, virágoznak a mandulafák, csicseregnek a madarak... hmmm, imádom, imádom! :))

    VálaszTörlés
  3. Olyan nagyon szép! ...a csiga is, a fotók is!

    VálaszTörlés
  4. Ez a felső kép pl. jöhet! : )) nagyon szép! Sosem szerettem a rózsaszínt, de amióta Tami meg van minden ilyen színű, no meg pink : ))) most már imádom!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű képek és finom étek :)

    VálaszTörlés
  6. Nyamm ... Nekem per pillanat jó, hogy csak a csodás fotókon léteznek itt előttem ezek a csiguk. Különben nem bírnám megállni, s fuccs a fogyimnak :) Da az emésztésem beindult, csurog a nyálam, s nagyokat nyelek :D

    VálaszTörlés
  7. Hát a csiga nekem mindig jöhet, főleg ha ilyen elképesztően guszta! :)
    Tündéri fotók, főként a második tetszik nagyon! :)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm a kedves szavaitokat Csajok! :))

    Kriszti, én is lehetséges indulónak gondoltam az elsőt. :) Én sem szerettem a rózsaszínt, de egy ideje valahogy bejön. A ciklámen a kedvencem! :)

    VálaszTörlés
  9. Nekem fukszia színű volt a menyecskeruhám :] gyönyörű színe volt és a ruha is gyönyörű volt :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...