2010. február 21., vasárnap

Fűszeres körtetorta

Tegnap Mohácsra utaztunk Dávid szüleihez névnapozni és ma jöttünk haza. Pénteken Zsuzsanna nap volt, így gondoltam meglepem drága Anyós-jelöltemet egy finom sütivel a szokásos virág mellé.
Ez a süti nagyon finom, szerintem mutatós is, de egy baj volt vele: ha felvágtuk, szétesett. Így nem készült róla szelet-kép, pedig annyira jól nézett volna ki - ha egyben is marad. Egész körtéket sütöttem bele a tésztába, több külföldi oldalon is láttam már ilyet ezért az egyik receptet ki is próbáltam. Ízre nagyon nagyon finom volt, annyit változtattam az egészen, hogy a körtéket vörösborban pároltam, hogy szép színt kapjanak (kicsit sápadtak a szegény nashi körték) na meg hát ízre is más volt így.


Hozzávalók: 3 körte, 1 citrom leve, 3 csésze víz, 3 csésze vörösbor, 1 csésze barna cukor, 1 rúd fahéj
A tésztához: 170 g liszt, 50 g őrölt mandula, 1 tk sütőpor, 1 tk fahéj, 1 tk reszelt gyömbér, 1 tk őrölt ánizs, 1 tk őrölt szerecsendió, 1 csipet őrölt szegfűszeg, 1 csipet só, 130 g puha vaj, 180 g barna cukor, 1 tojás



1.
A körtéket meghámozzuk. A citromlevet, vizet, bort, cukrot, fahéjat felforraljuk, majd a körtéket 15 percig forraljuk benne. Tegyük félre hűlni.
2. A sütőt előmelegítem 180 fokra, a tortaformát vagy gyümölcskenyér formát kibéleljük sütőpapírral. Én egy 18 centis tortaformát használtam, így lett szép magas a sütemény.
3. A vajat, cukrot, tojást felverjük, majd összedolgozzuk a száraz hozzávalókkal. A tésztát belekanalazzuk a formába, elegyengetjük, majd a körtéknek 3 mélyedést fúrunk és beleültetjük őket. Én még elsimogattam körülöttük a tésztát, majd 50 percre bedugtam a sütőbe. Csináljunk tűpróbát, nekem még 20 percet kellett sütnöm, de ez valószínűleg a sütőm bénasága miatt volt. :)

15 megjegyzés:

  1. jujj ilyesmit már én is sok helyen láttam. nekem nagyon tetszene pl. 1személyes adagokban. pl. soufléformában kisütve :] nagyon szép az a tortatál, áhítozom valami ilyesmire... :)

    VálaszTörlés
  2. igen, nekem is eszembe jutott, de sajna az én soufléformáim nem elég szélesek.
    egy ilyen torta tálra én is régen vágytam már, és az Intersparban találtam rá erre! :)) Nem hittem a szememnek, amikor átnéztem az új szóróanyagukat... :D

    VálaszTörlés
  3. Interspar? :O azta, ha nem baj, lehet én is megnézem. ott vettem annó a fehérmázas cserép lasagnesütőm is, meg még egy-két ilyen cuccot

    VálaszTörlés
  4. jaja! :)) mér lenne baj, nem stoppoltam le! :D
    néha vannak jó cuccok, van egy ilyen mintájú teáskészlet is, nekem a kistányérok jönnek be nagyon, de csak egyben lehet megvenni. :( brühü... menj el holnap, talán van még! ;)

    VálaszTörlés
  5. Jaj de jó ez a torta! :D
    Tök mindegy, hogy szétesik-e vagy sem, nagyon különleges.
    A vörösboros körtét 2 hónapja tervezem, de mindig elhasználtam másra a gyümölcsöt, nem is tudom miért. Remek ötlet, hogy így tetted a tésztába! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép lett! Engem sem zavarna ha szétesne :) ennyi finom főszerrel biztosan finom!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép lett a torta!! A vörösboros körte nálam is tervben van. A tortatál nekem is nagyon tetszik! Nagyon szép.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép! Ezek után azt hiszem én vagyok az első, aki egész körtés tortát még egyáltalán nem látott. :)

    VálaszTörlés
  9. Tudom, ez az én szegénységi bizonyítványom, de még sosem láttam ilyet :) Nagyon mutatós! És biztos finom mi s:)

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm lányok!! :))
    Puszedli, Zsiri, én is nemrég fedeztem fel flickr-en, és ott találtam pár linket is a recepthez. :)

    VálaszTörlés
  11. én sem láttam még ilyet, de nagyon nagyon tetszik. gyerekek elé akarom tenni ezt a tortát és megfigyelni mit kezdenek vele! mindenképp megsütöm - csak valahonnan gyerekeket kell szereznem majd. :]
    (az ismeretségi kör éppen kisbabákkal van tele, őket még nem kéne bevezetni a sütik világába.)
    pikkii

    VálaszTörlés
  12. Nem szeretem a körtét, de a képeidet igen!:)

    VálaszTörlés
  13. pikkii, miért nem kéne bevezetni őket a sütik világába? :) félsz, hogy megfertőződnek? :D

    szepyke, nagyon aranyos vagy!! :))
    (hogy lehet a körtét nem szeretni? :)

    VálaszTörlés
  14. hűűű, már megint egy szuper ötlettel álltál elő!

    VálaszTörlés
  15. jaja, ezek a kisbabák még csak 3 és 5 hónap körüliek. majd első szülinapjukra bizti kapnak tőlem az alkalomhoz illő tortát, de addig például bébipapi vonalon nagyokat alakíthatok még. :)
    no egyébként zúztam egy kísérletet ezzel az egész körtés mutatvánnyal. a kinézete mókás volt, bejött a süti célszemélyének. az ízével viszont az volt, hogy az egyik almás répatorta receptem használtam tésztának, ami fini volt a körtékkel, de célszemély sajnos evett már ebből a répatortámból, így az ízvilág egy része nem volt ismeretlen számára. mindenesetre dulce de lechevel bebüntette alkotásom felét.
    meg fogom ismételni, mert itt épp "hullik a fáról a körte" szezon van, de valami más tésztával. mondjuk a tiéddel.;)
    pikkii

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...