2010. április 27., kedd

Epres-vaníliás panna cotta

Eper, eper, eper... imádom! Eper illat, eper íz, eper szín. Epres süti, eperturmix, eper magában. Imádom és kész. :) A sajátom még csak most kezd növekedni az erkélyen, egyenlőre még az import epret esszük, de ez is nagyon finom. Az illata mindent elárul, ha édes, dús eper illata van, akkor az íze sem lehet rossz.
Tegnap megint panna cottát csináltam, ezúttal eperből, imádom a panna cottát is, igazi friss desszert, amit kint a napsütéses erkélyen illik elfogyasztani.
Gondolkodtam mi legyen a fincsi eperből, crumble, vagy ez, de végül e mellett döntöttem, úgyis volt felbontott tejszínem a hűtőben. Következőre crumble lesz, annak Dávid talán jobban is örül, és talán ideér a teszveszen vásárolt (!!) rebarbarám is és akkor lesz olyan. :) Türelmetlen vagyok, na. ;)


Hozzávalók: 4 dl tejszín, 2 dl tej, 12 dkg barna cukor, 1 rúd vanília magjai, 4 lap zselatin, 40 dkg friss eper


1. A tejet, tejszínt, cukrot és vaníliamagokat elkezdem melegíteni, majd mielőtt felforr, leveszem a tűzről és belekeverem a zselatint.
2. Mikor a lapok teljesen elolvadtak, leturmixolom az epret, öntök hozzá egy kis meleg tejszínes keveréket (hőkiegyenlítek - ez nálam lemaradt, látszik is) és belekeverem a tejszínes keverékbe.
3. Jól összedolgozom, pohárkákba öntöm és egy éjszakára hűtőbe teszem. Másnap friss eperrel, esetleg eperpürével tálaljuk.

Én direkt nem szedtem ki a formából, nekem így jobban tetszik.
Úgy kell kiborítani, hogy meleg konyharuhába csavarjuk, és mikor kicsit megolvadt, ki lehet borítani.

15 megjegyzés:

  1. Nagyon csinosak : ))
    Holnaptól nálam is jön az eperszezon : )Imádom!! És ezek a kis szivecskék.... : )

    VálaszTörlés
  2. Bájosak! És ha jól sejtem nagyon finomak is! Nálam eper(torta) a hétvégén volt, panna cotta (Reni receptkártyáiról) hétvégén lesz. Megint gyönyörűek a fotóid!

    VálaszTörlés
  3. Bármit megadnék most érte! :))

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm csajok! ;D

    Kriszti, már várom mit alkotsz! ;)

    Melinda, én annyira nem ájultam el tőle, de azért finom. :) A párom kollégája szerint jobb mint a narancsos volt... nekem meg az ízlett jobban. :)

    Limara, még van 3 pohár! :)
    Dobjam? :D

    VálaszTörlés
  5. Láthattad a kiállításon az egyiket : )

    VálaszTörlés
  6. Ezek a képek most nagyon szépek :)Érzem az eper illatát rajtuk :)

    VálaszTörlés
  7. újra itt a pink mánia? imádom az első képet, és nagyon jó az a pár orgonavirág rajta! :)

    VálaszTörlés
  8. Imádom, imádom én is az epret!...és nálunk is epermánia van :)
    ...a képes nagyon tetszenek (most is)!

    VálaszTörlés
  9. Kriszti, sajna nem láttam, pedig szerettem volna... :)

    Vera, örülök hogy tetszenek! :)

    Reni, a pink mánia örök! ;))

    Csibe, köszi! :)
    Éljen az eper! :D

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszták, valahogy így tavasszal pedig odavagyok a rózsaszínért :-) Alig várom már, hogy a kertben is beérjenek az eprek, epret eperrel fogok enni :-)))

    VálaszTörlés
  11. na bent is van a hűtőben.. én nem bírom ki holnapig :D

    VálaszTörlés
  12. Niki, nem telhet el egy egész hónap bejegyzés nélkül...és édesség nélkül : ))még van 10 napod :)

    VálaszTörlés
  13. Jaj Kriszti, ne is mondd... :(
    Tök depis vagyok de egyszerűen nincs időm sütni... :'(
    Már készül egy bejegyzés arról, hogy miért nem. :)

    VálaszTörlés
  14. Kedvencem!!!! Eper és vanília és még azok az édes pici virágok...kész a tökéletes kép. Nemcsak gyönyörű, de biztos finom is!!! Nyamiiii:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...