2009. szeptember 27., vasárnap

Csupa csokis tartelette, avagy csokis tortácskák

Pár hónappal ezelőtt felfedeztem egy receptet Dolce Vita oldalán, ami hasonlít az én csupa csokis sütimhez. Persze csak annyi a hasonlóság, hogy mindkettő édesség roskadozik a csokoládétól. :)
Tartelette formát (azaz mini torta formát) már régóta vadászok, a Kikába eszembe sem jutott benézni érte... Aztán nesze nekem, rögtön megtaláltam, miután Reninél erről beszéltünk. Kétfélét találtam, az egyik, olyan mint a muffin forma, csak 4 mélyedés van benne, a másik fajta külön álló darabokból áll, és hullámos az oldala. Mindkettőből bevásároltam, otthon volt még pluszban gyümölcskosárkaformám, ami kedves barátnémtől kaptam még anno a szülinapomra. :)
Végül amikor a sütésre került sor, mindhárom formát használtam. A sütiről annyit, hogy nem
lett olyan, amilyenre gondoltam, ugyanis nem volt itthon semmilyen száraz babom, vagy lencsém, amit sütés közben rá tehettem volna, így kicsit felhólyagosodott a tészta miközben sült.
Dávid szerint túl tömény csokis lett (ezen kiakadtam, mert ez benne a pláne...), szerintem a tészta túl fakó lett, és kicsit kiszáradt, pedig azonnal letakartam. Na mindegy, összességében nekem ízlik, remélem a vendégeknek is fog (még nincsenek itt :). Majd még ide biggyesztem este, ha elmentek... :) később: ízlett nekik! ;)Hozzávalók a tésztához: 25 dkg liszt, 15 dkg vaj, 1 tojás, 1 evőkanál kakaópor, 5 evőkanál cukor, 1 csipet só
a töltelékhez: 20 dkg étcsoki, 1 dl tejszín, 2 dkg vaj
1. A tészta hozzávalóiból gyúrjunk tésztát, majd tegyük hűtőbe egy órára.
2. A tésztát nyújtsuk ki 3-4 mm vékonyra, és szaggassuk ki a tortaformánk méretének megfelelően. Ezeket szépen lapogassuk bele a formákba.
3. 180 fokos előmelegített sütőben süssük ki a tortácskákat: sütőpapírral béleljük ki a tésztákat és szórjunk rá babot, süssük kb 10 percig, majd bab és papír nélkül még 5 percig süssük.
4. A csokoládét aprítsuk össze, adjuk hozzá a vajat és a felforrósított tejszínt. Kicsit hagyjuk olvadni, majd keverjük szép simára. Töltsük meg vele a tortákat, és tegyük félre kb 2 órára, aztán már ehetjük is.

4 megjegyzés:

  1. Ha én lennék a vendéged, nekem biztos ízlene!!! :)
    Tetszik az új design!

    VálaszTörlés
  2. Még jó, hogy olvastad azt a bejegyzést a formákról, különben most nem lenne ilyen csupa csokis csoda.. :)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű a tartlette, tetszik az új design!!!

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!
    Örülök, hogy tetszik az új rucim! :D
    Meg, hogy a süti is elnyerte a teccéseket! :)
    A vendégeknek is ízlett, de azért maradt jó pár darab. Ki kér? ;)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...