2009. szeptember 19., szombat

Mozart golyók

Múlt héten lementünk a városba meginni valamit az ismerőseinkkel. Zsófi egy zacskó saját készítésű Mozart golyót hozott nekünk, isteni finom volt. Mindjárt el is kunyiztam a receptet, és ma el is készítettem. Jó kis macerás édesség, de megéri a "küzdelmet", mennyei fincsi! :)
Egy kicsit talán nagyokra sikerültek, legközelebb már kisebbeket gyúrok. Ajándéknak kitűnő, csak egy ari kis papírdobozka kell meg némi mini papírkapszli. Én csomagolópapírba tekertem, szerintem egész pofás lett. :)


Hozzávalók a marcipánmasszához: 20 dkg hántolt mandulabél, 20 dkg porcukor, 0,5 dl víz, pár szem keserű mandula (vagy pár csepp keserű mandula aroma, de én utálom az aromát), 3 ek őrölt pisztácia

a nugáthoz:
10 dkg étcsoki, 5 dkg mogyoró, 5 dkg porcukor


1. A mandulát ledarálom, finom porrá. (ha nem találsz a boltban hántolt mandulát, akkor jó a sima is, csak le kell forrázni 3 percre, majd simán le lehet húzni a héját)
Összekeverem 15 dkg porcukorral. 5 dkg porcukrot feloldok 0,5 dl vízben, kevergetem, míg el nem olvad a cukor. Hozzáadom a mandulás keverékhez, majd jól összegyúrom, mígnem formázható gombócot kapok.
2. A marcipánt megfelezem, majd hozzáteszek előzőleg leforrázott, héjtalanított, ledarált pisztáciát, és jól összegyúrom.
3. A nugáthoz a mogyorót szintén leőrlöm, összekeverem a porcukorral. Az étcsokit felolvasztom, majd összegyúrom a mogyorós keverékkel.
4. A nugátból kis golyókat formázok. A marcipán gombócokat 3 mm vastagra kinyújtom, majd egy kupicával kiszaggatom őket. Fogtam a nugátgolyókat, először a pisztáciás marcipánnal, majd a simával borítottam be őket, és golyóra formáztam.
5. Felszúrtam őket egy-egy fogpiszkálóba, és olvasztott étcsokiba mártottam. Sütőpapírral borított hungarocell lapba szurkáltam, amíg meg nem száradtak.

12 megjegyzés:

  1. Jaj de bekapkodnivalóak! :D
    Küldhetnél mondjuk 10-20 darabot...
    Olyan régóta szeretnék csinálni ilyen cuki bonbonokat én is, csak félek ha jól sikerül, totál rászokom. :( Az pedig se a hátsómnak, se a pénztárcámnak nem tenne jót. :)

    (ez a szórólap amúgy tényleg hasonlít)

    VálaszTörlés
  2. Fú basszus, ez a szórólap tényleg egy az egybe......
    :(

    a golyók meg hmmmm... ide mindig nyálatcsorgatni jövök :))

    VálaszTörlés
  3. Muffin!
    Ezek a golyók......Csodásak:-)

    VálaszTörlés
  4. Na.
    Azt hiszem megelégeltem a dolgot, és hallgatva Raindropra, a bejegyzések nagy részét eltávolítottam. Ez egy sütis blog, én arra vagyok kíváncsi, milyennek tartjátok a sütiket amiket készítettem és az arról készült fotókat. Ez az egész elszomorító volt számomra.
    Remélem a továbbiakban is szívesen látogatnak azok,akik eddig is látogattak.
    Szebb délutánt mindenkinek!

    VálaszTörlés
  5. Nahát, de jól tetted!
    Viszont akkor meg kell ismételnem, hogy milyen remekül néznek ki ezek a Mozart golyók :)

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy így gondolod! :))
    És köszönöm szépen! :))

    VálaszTörlés
  7. Én meg... épp Mozart musicalt hallgattam, amikor rákattintottam az oldaladra. Jót mosolyogtam az egybeesésen :)

    VálaszTörlés
  8. :DDD
    Örülök, hogy Te is visszatértél! :)

    VálaszTörlés
  9. Hú de jó az új fejléc!!! Tökéletes! :)

    VálaszTörlés
  10. Ilyet szerintem jövő héten fogok csinálni ajándékba... és remélem sikerül...:) nagyon szuperül megihleted az embert, hogy szürke hétköznapokban kipróbáljon valami egészen izgalmasat:)
    ( kávédarálóval daráltad le a hozzávalókat, vagy botmixerrel?)

    VálaszTörlés
  11. Biztosan sikerülni fog! :)
    Nekem Braun botmixerem van, azzal daráltam jó sokáig, de a kávédaráló jobb, ha Neked van olyanod. :)
    Örülök, hogy így gondolod, remélem még sok mindent kinéztél magadnak a blogon! ;))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...