2009. október 12., hétfő

Citromos tartelette szexi fügével

Ismét vendégek leptek el minket vasárnap este és én ismét előkaptam a mini torta formáimat. Most a legkisebbet ki kellett hagynom mert mire észbe kaptam, elfogyott az anyag, de sebaj. :)
Az alaprecept Mennyei Mignontól van, a fügét délutáni sétánk alatt szedtem. (kilógott a kerítésen pár fügeág, na..:) Isteni édes füge volt, és muszáj volt felhasználnom, és remekül illett a citromhoz. Bár a citromkrém kicsit édes lett nekem, jobban mondva egynél megállt mindenki... :D De nagyon finom volt szerintem és a vendégeink szerint is, bátran ajánlom mindenkinek! Közepesen pepecselős süti, szerintem megéri kipróbálni.

És végre vettem babot, hogy sütésnél ne hólyagosodjon már fel nekem. :) A vacsorát Dávid főzte, nagyon finom koktélrákos pennét dobott össze, ez a specialitása. Majd egyszer felteszem azt is.


Hozzávalók a tésztához: 20 dkg liszt, 6 dkg porcukor, 15 dkg hideg vaj, 1 tojássárgája
a citromkrémhez:20 dkg cukor, 3 tojás, 4 citrom leve, 1 citrom héja, 1 kiskanál keményítő, 4 dkg vaj, 1 cs vaníliáscukor
+ füge, de szerintem fekete szőlővel is isteni lehet
+ 1 csomag étkezési bab a sütéshez

1. A tésztához gyorsan összedolgozzuk a hozzávalókat, figyelve, hogy minél hidegebbek legyenek az összetevők. Amint összeállt, abbahagyjuk a gyúrást és hűtőben pihentetjük 30 percet.
2. Közben összeállítjuk a citromkrémet: gőz fölött összesűrítjük a citromlével elkevert citromhéjat, cukrot, tojásokat, vajat és a keményítőt.
3. A tésztát 3 mm vastagra nyújtjuk és kicsit nagyobb köröket vágunk ki belőle, mint a mini torta formánk. Belesimítjuk a formákba a tésztakorongokat, szórjunk rá sima étkezési babot és 200 fokon 15-20 percet sütjük őket.
4. Megtöltjük a citromos krémmel , ráhelyezzük a félbevágott fügéket és visszatoljuk a sütőbe további 15 percre.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Fügés dolgot még soha nem csináltam.

    VálaszTörlés
  2. Köszi! :) Pedig érdemes csinálni, mert nagyon finom süteménybe!

    VálaszTörlés
  3. Én annyira szeretem az érett fügét csak úgy, magában, hogy sajnálom süteménybe rakni :)))
    De azért guszták a sütijeid.

    VálaszTörlés
  4. Én mindenhogyan fogyasztom! :) Közben megettem pár szemet. :)Ezt is úgy csentem.. :D

    VálaszTörlés
  5. http://lillafoz.blogspot.com/2009/10/tudatos-vasarlokorkerdes-i.html
    neked gurítottam a labdát, ha van kedved, nyilatkozz :-)

    VálaszTörlés
  6. Okés, van kedvem megírni, holnap megcsinálom! :) Köszi!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...