2009. november 15., vasárnap

Az igazi olasz pizza

Nem vagyok olasz mániás, soha nem is voltam az. Szeretem Olaszországot, sőt, imádom, de nem vagyok fanatikusan oda érte. Ugyanúgy szeretem Görögországot, vagy Írországot (ahol egyébként még nem voltam, de szeretnék eljutni oda is), én inkább azt mondanám imádok utazni, megismerni más ország kultúráját. Olaszországban azt szeretem igazán, hogy az emberek sokkal kedvesebbek mint nálunk Magyarországon. Ott mindenki mosolyog és jókedvű.
Karácsonyra (a tavalyira) vettem egy szakácskönyvet, Egy falat Olaszország címmel. Isteni receptek vannak benne, párat már meg is főztünk belőle, de a kedvencünk ez a pizza recept. Simán ettem ilyen pizzát Olaszországban, miden tökéletes, a tészta, a szósz és ahogyan készül. Ugyanis én nem használok robotgépet, nincs is itthon. Egy kis botmixerem van, de azt aprításra vagy tojáshab felverésére szoktam használni. A dagasztást kézzel művelem, izomból, mégpedig vállizomból, ugyanis nagyon keményen meg kell küzdeni azért, hogy jó minőségű tésztát kapjunk. És különben is, ki látott már olasz bácsit dagasztógéppel pizzát sütni...? :)
A szósz meg valami mennyei, nem az üvegből a tésztára öntött változat, hanem finom alapanyagokból előállított paradicsomszósz. Feltétnek pedig jöhet bármi, ki mit szeret. Én mozzarella sajtot szoktam rá tenni. Szeretjük a sima margherita pizzát, de olykor teszek rá szalámi szeleteket is vagy kukoricát, amihez éppen kedvünk van.
Tudom, nem tipikus vasárnapi ebéd, de mi nem is vagyunk egy tipikus pár. :)

Hozzávalók a tésztához: 1 ek kristálycukor, 2 tk szárított élesztő vagy 15 g friss élesztő, 215 ml langyos víz, 450 g liszt, fél tk só, 3 ek olívaolaj
A szószhoz: 120 g szilvaparadicsom, 3 bazsalikom levél vagy 2 tk szárított bazsalikom, 2 gerezd zúzott fokhagyma, 1 tk paradicsompüré, 2 ek olívaolaj, só
Tetejére: mozzarella sajt, én még camambert sajtot is tettem rá

1. A kristálycukrot és az élesztőt egy tálba tesszük és felöntjük 90 ml langyos vízzel. Huzatmentes helyre tesszük, ha 5 perc alatt nem habosodik fel a teteje, akkor ismételjük meg a folyamatot!
2. A lisztet és a sót elkeverjük, majd hozzáöntjük a maradék vizet, az olívaolajat és végül az élesztős keveréket. Ha összeállt a tészta, kezdjük el a dagasztást. Én kb 8 percig gyúrtam, de akkor jó a tészta ha már szép sima lesz és nem ragad! Egy tálat vékonyan kenjünk ki olívaolajjal, majd a tésztagombócot görgessük végig a tál oldalán, hogy egyenletesen képezzen egy vékony réteget az olívaolaj. Keresztbe vágjuk be a tészta tetejét és egy órán át kelesszük huzatmentes helyen.
3. A tésztát jól gyúrjuk át, hogy visszanyerje eredeti méretét. Ekkor válasszuk ketté, és külön-külön nyújtsuk ki akár kézzel, akár sodrófával, a lényeg, hogy 2 darab 30 centis pizzalapot kapjunk.
4. A szósz hozzávalóit turmixoljuk le, majd kenjük be vele a tésztalapokat. Ne sajnáljuk, a szósz ennyi mennyiségre van kitalálva!!
5. Bőségesen tegyünk rá sajtot, majd toljuk a 240 fokos sütőbe 15 percre, amíg a tészta széle meg nem barnul.

8 megjegyzés:

  1. Szia :)

    Bizony.. nem is olyan nehéz, és nagy munka pizzát készíteni..

    egy szívfájdalmam van... hogy nincsen olyan igazi kemencém, amiben azért megkaphatná azt a plusz ízt.. ami utánozhatatlan :)))

    VálaszTörlés
  2. 15 dkg friss élesztő kicsit durva lenne nem? :) gondolom gramm akart lenni :)

    VálaszTörlés
  3. Bizony, bizony. Nincs is jobb egy nagy pizzánál amit kettesben lehet majszolni, óriási röhögések közepedte. Szigorúan tepsiből, vagy sütőlapról, semmi tányér! :))

    VálaszTörlés
  4. igen, kemencében valóban más lenne... de hát nincs kemencém... még! ;))

    élesztő javítva, mindenki követ el hibát... :)

    Naná, hogy tepsiből ettük! ;) úgy az igazi!!

    VálaszTörlés
  5. Nem is azért írtam, csak hátha valaki olyan nézi, akinek nincs nagy "gyakorlata" és nem tűnik fel neki a mennyiség... :) Én is szoktam néha olyanokat írni, hogy ihaj :)

    hú egy kemence nagyon durva lenne... majd ha egyszer családi házban lakunk, tuti lesz! :)

    VálaszTörlés
  6. Niki, jujjj, de nagyon jól néz ki!!!

    VálaszTörlés
  7. Azt a camambert szeletet úgy lelopnám onnan..

    VálaszTörlés
  8. Csibe, köszönöm! :)

    Puszedli, akkor te is olyan vagy mint én, én is mindig lelopom a feltétet... :)))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...