2010. április 6., kedd

Lazac mangósalátával és újkrumplival

Aki rendszeresen olvas az tudja, ritkán teszek fel főételt a blogra. Ez inkább azért van mert a különlegesebb ételeket szeretem feltenni, amik esetleg nem hétköznapiak vagy csak mert úgy gondolom, ez a kaja megérdemli hogy felkerüljön. :)
Ezt az étket először az első évfordulónkon készítettem el. Különleges nap volt, így különleges étel dukált. Azóta is imádjuk bár ritkán kerül az asztalra, mivel a lazac kicsit drágább mint a csirke. :)
Ezúttal nagyszombaton főztük meg, kivételesen a Dávid sütötte a halat én csak a salátát és a krumplit csináltam meg. (szorított minket az idő)
Aki szereti a halat, az biztosan szeretni fogja ezt a furcsa párosítást is. A mangó kiválóan illik a lazachoz, 4 évvel ezelőtt furcsán néztem a receptre, de amint megkóstoltam, tudtam, örök kedvenc marad. 2 féle hozzávalót azóta sem láttam sehol: vízitorma, mogyoróhagyma. Soha sehol nem kaptam, nem láttam, a vízitormáról még csak nem is hallottak a boltokban, piacokon. A könyvben ahol a recept van (Readers Digest, Könnyen, gyorsan, egészségesen) a fotón zöld levelek vannak, gondolom ez a vízitorma. Mogyoróhagymát sem láttam még de ez legalább helyettesíthető sima vöröshagymával. Mindenesetre ezek nélkül is finom, könnyű és egészséges. :)


Hozzávalók 2 személyre: 30 dkg lazacfilé (én mindig a Metroban veszek halat, ott a legfrissebb), színes vegyes bors, 8 szem apró újburgonya, 17 dkg vízitorma (elhagyható ha Te sem találsz :)
A salátához: 1 db mangó, 3 mogyoróhagyma vagy fél fej vöröshagyma, 1-2 kávéskanál rózsabors (bioboltokban kapható), 3 evőkanál friss aprított korianderzöld, 2 evőkanál lime lé, 2 evőkanál extra szűz olívaolaj, Tabasco szósz ízlés szerint (csípős szószocska, Tescoban vettem anno)


ugyan a krumplik nem látszanak, de ott vannak áám :)

1. A halszeleteket ellenőrizzük van-e benne szálka, ha van (ezek nagyobb szálkák és kevés van) csipesszel húzzuk ki belőle. A borsot mozsárban törjük össze és szórjuk meg vele a lazacot a bőr nélküli felületeken.
2. A krumplikat körömkefével mossuk meg és tegyük forró vízbe. Forrás után vegyük vissza a hőfokot és mérsékelt lángon főzzük 10-12 percig.
3. A mangót hámozzuk meg, vágjuk le a húst a magról és kockázzuk fel. Keverjük hozzá az apróra vágott hagymát, zúzott rózsaborsot, koriandert, limettalét, olívaolajat és Tabasco szószt.
4. Egy serpenyőt forrósítsunk fel (nem kell beolajozni!). A lazacokat kenegessük be finoman olívaolajjal, majd tegyük a forró serpenyőbe őket a bőrös oldalukkal lefelé. Mérsékelt lángon süssük 4 percig, majd fordítsuk meg és ismét süssük 4 percig amíg a teteje szép pirosra nem sül. (vigyázunk amikor forgatjuk, könnyen eltörhet!)
5. Szűrjük le a krumplit, vágjuk félbe őket. Rendezzük el őket 2 tányéron a vízitormával,és ma salátával majd helyezzük a tetejére a lazacszeleteket.

10 megjegyzés:

  1. Jee, szuper, kellenek az ilyen receptek is :]

    VálaszTörlés
  2. :DD Ilyen megnyilvánulást Tőled még nem olvastam, de nagyon tetszik! :D Jee.. :DD

    VálaszTörlés
  3. hajjaj, hogy nekem milyen megnyilvánulásaim szoktak lenni.... :D

    VálaszTörlés
  4. Hmm finom lehet. Vizitormát Pesten a Culinarisban lehet kapni. A Balassy Bálint utcában van egy, a Jászai Mari tértől nem messze. www.culinaris.hu

    VálaszTörlés
  5. jól hangzik, bár a mangó mindig elfogy csak úgy, nem nagyon szokta megérni, hogy ételbe kerüljön :)

    VálaszTörlés
  6. :) kétszer is elolvastam a "címet" :))
    Nem igazán vagyok lazacos, de jól hangzik!

    VálaszTörlés
  7. Niki,
    vizitorma a Csörsz utcai biopiacon is kapható! :) Ha egyszer pénteken Pesten alszol, másnap szombaton érdemes kilátogatni a piacra, mert olyan dolgokat is lehet találni, amit máshol nem. Sok olyan növényt termesztenek biogazdák, amit egy átlag piacon nem tudsz megvenni (pl: mángold, leveles kel, mizuna, namínia, stb.)
    A biopiacról nálam olvashatsz egy írást, így megtalálod a pontos címet is!

    VálaszTörlés
  8. Kriszti, Zizi arik vagytok! :) Legközelebb ha nem egy napra megyek akkor megnézem ezeket a helyeket, a Culinarisba már régóta be akarok menni. :) A biopiacról még nem is hallottam, de oda is elszeretnék menni, imádom a biokaját. :))

    Csibe, ezt nem is láttam. :)) Én halbuzi vagyok :DD

    Édes és Keserű, én is több mangót vettem, hogy legyen csak úgy is. :))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...