2010. június 22., kedd

Cseresznyés-rebarbarás lekvár

Az epres rebarbarás lekvárom sikere után elrugaszkodtam kicsit a földtől, és cseresznyével főztem meg a rebarbarákat. A piacon kaptam gyönyörű eperrebarbarát, vettem is 2 kilóval. Egyik fele lekvár lett, másik fele fagyi, de azt majd később, egy melegebb igazi nyári napon fogom megmutatni nektek. :) (ebben a hidegben amúgy sem kívánjuk a fagyit)
Recept ugyanaz, csak ugye cserit használtam eper helyett. Ízre még fanyarabb lett, ami nem baj, talán meggyel is kipróbálom, úgyis bele jöttem a lekvárfőzésbe. :)
Mi nagyon lekvárosok vagyunk, főleg én: reggelire hideg kakaó mellé 2 szelet lekváros pirítós. Imádom. :)
Most 2 hétig egy kicsit lájtosabban vagyok, lesz időm sütni, az igazi durvulás Júliusban jön, amikor minden hétvégémre jut egy esküvő, de lesz olyan, hogy kettő is.
Aki kíváncsi az eddigi képeimre, az megnézheti az esküvős blogomon a legújabb párokat. :)

És van egy hírem, amit péntek óta készülök megosztani veletek: megszületett Ági barátnőm kislánya, Panna, leendő keresztlányom. :)
Hamarosan meg is látogatjuk őket és majd bemutatom nektek Pannát itt a blogon. :)



Hozzávalók 4-5 üveg lekvárhoz: 1 kg cseresznye, 1 kg rebarbara, 1 kg befőző cukor, 20 dkg reszelt friss gyömbér, 1 ek citromsav


1. A rebarbarát megmossuk, 1 cm vastag karikákra vágjuk. Az cseresznyét szintén megmossuk, kimagozzuk. 30 percig főzzük lassú tűzön lefedve.
2. A fedőt vegyük le, tegyük még kisebbre a lángot, majd keverjük bele a gyömbért, cukrot és a citromsavat (azért kell bele, hogy a gyümölcs megtartsa a szép piros színét) és főzzük további 15 percig.
3. Forrón üvegekbe merjük, majd fejjel lefelé felrakjuk a polcra. :)



16 megjegyzés:

  1. Szèp fotòk, ès biztos nagyon finom a lekvàr.
    Bàr csak talàlnèk rebarbaràt erre. ( most màr csak a magjàra ( van magja??) vadàszok , ultetek ha talàlok.
    Szia!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! :)
    Magot kapsz neten is, a teszveszen vagy vaterán érdemes megnézni. :)
    Nem drága, 150 ft 5 szem azt hiszem.
    De lehet töveket is kapni, az már jövőre jó lesz, a magoknak kell 2 év.

    VálaszTörlés
  3. Ez a lekvár nagyon jól hangzik. De idén málnán kívül nem főzök be azt hiszem, mert annyi van, hogy sose fog elfogyni..

    VálaszTörlés
  4. Szép színe lett a lekvárnak nagyon!

    Egy kis adag cseresznyelekvár nálam is tervben van, de csokis-cseresznyést akarok, amolyan "feketeerdőset" (Gabi barátosném tavaly hozott az irodába csokis lekvárt, azóta várok a befőzési szezonra :)
    tegnap maracujás málnalekvárt főztem, majd egyszer csak felrakom a blogomra :)

    VálaszTörlés
  5. Sikerült beszélnem papámmal, van neki rebarbarája és nem fogja elherdálni az ismerősöknek ha nekem kell (ezt mondta:P). :)
    Egy kérdés ezzel a lekvárral kapcsolatban: ha én utálom a gyömbért, akkor ugye nem nagy gáz ha kihagyom? :D mert nagyon szimpatikus és kipróbálnám, de a gyömbért nem szeretem.
    Nagyon szépek a képek is, jó rájuk nézni! :)

    VálaszTörlés
  6. Your blog is amazing!And you are one talented photographer. These images just seem to jump right out of the screen.If you won't mind I'd love to guide Foodista readers to this post.Just add the foodista widget to the end of this post and it's all set, Thanks!

    VálaszTörlés
  7. Hmmm...de ennék egy kis cseresznyét!:)Nagyon szép képek lettek, gyönyörűek!!!!!:)

    VálaszTörlés
  8. Mikor lesz már új recept? :))

    VálaszTörlés
  9. Annyira, de annyira jók a receptek ÉS a fotóid!
    nem csak az ételek, de a többi is!
    Imádom ha valaki ilyen profi, jól kinéző fotókat tud csinálni *_*
    Ezek inspirálnak engem is arra, hogy minél többet fotózzak:D mégha én sosem leszek profi fotós :D

    VálaszTörlés
  10. Biztos van okod a távolmaradásra, de már úgy hiányoznak a gyönyörűséges fotóid és a remek kis receptek :)

    VálaszTörlés
  11. De édesek vagytok! :)
    Igyekszem hamarosan újra visszalendülni a sütiblog világába is... :) Még 2 esküvő és jövök! ;)

    VálaszTörlés
  12. Szia Niki!

    Remélem azért sütni-főzni is van időd. Már kb 4 dolgot megsütöttem az oldaladról. Annyira jók lettek. Talán ahogy közeleg a karácsony, tudsz majd egy-két dolgot kreálni.
    Puszi!

    VálaszTörlés
  13. Ha valakinek lenne kedve egy kis retro édességhez had legyek pofátlan és ajánljam magamat! :)

    Retro édesség

    VálaszTörlés
  14. Nem is lesz itt már soha többé új recept?

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...