2009. február 19., csütörtök

Extra csokoládés muffin

A középiskolában a barátnőim körében kaptam egy becenevet: Muffinkirálynő. :) Ez volt az első sütemény, amit elkészítettem 15 évesen. Ezt vittem az osztálykarácsonyra, vagy csak egyszerűen összejöttünk nálam egy muffin-pizza partyra. Ezerféle recept van már, de én általában az alapreceptet használom, mert azt olyanra csinálhatom, amilyenre szeretném. Ha akarom, annyi csokoládét teszek a tésztába, amennyit csak elbír. Hogy emiatt ne legyen tömör a tészta, nem 2 teáskanál sütőport teszek bele, hanem egy egész tasakot beleszórok. Ettől asztán szép magasak lesznek, és csak úgy hívogatnak! :)



Hozzávalók: 26 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 5 dgk natúr kakaó por, 1 tojás felverve, 14 dkg barna cukor, 0,8 dl növényi olaj, 2,8 dl natúr joghurt, 1,5 tábla étcsokoládé



1. A sütőt 180 fokosra előmelegítjük. A muffinformákat kibéleljük papírral.
2. A lisztet összekeverjük a sütőporral és a kakaóval.
3. Egy másik edényben a felvert tojáshoz hozzáadjuk a cukrot, az olajat, a joghurtot, majd alaposan elkeverjük. Összedolgozzuk a lisztes keverékkel.
4. A csokolédét egy edényben felolvasztjuk, majd ezt is hozzákeverjük a masszához.
5. A tésztát kiporciózzuk a sütőformába, és az előmelegített sütőben 20-25 perc alatt megsütjük.

1 megjegyzés:

  1. Köszi, ez NAGYON finom lett!!!! Az első muffinom, ami sikerült (a muffinok valahogy ellenségeim, minden más süti elsőre sikerülni szokott, de ezek egyszerűen eddig még soha sem...), és úgy is néznek ki, mint a képeden...SZUPER! :))
    Én még raktam bele csokibogyókat, reszelt narancshéjat, narancslevet és mandulapelyhet is(a 150g-ból 50g csoki narancsos-mandulás volt),és így lett az igazi. :) NYAMI!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...