2009. február 27., péntek

Banános amerikai palacsinta

Ki ne szeretne reggelizni? Hát én egyenesen imádok! Nincs olyan nap, hogy üres gyomorral jönnék el otthonról! Ismered a mondást: Reggelizz úgy mint egy király, ebédelj úgy mint egy polgár és vacsorázz úgy mint egy paraszt! Mondanom sem kell, hogy az amerikai palacsinta banánnal mennyei finom...

Hozzávalók 2 szeméyre: 12 dkg sütőporos liszt, 2 evőkanál porcukor, 1 tojás felverve, 1,5 dl tej, 1 evőkanál olvasztott margarin, 1 banán, olaj a sütéshez


1. A sütőporos liszthez hozzákeverjük a porcukrot, a felvert tojást, a tejet és az olvasztott margarint. Jó csomómentesre keverjük.
2. A banánt vékonyan felszeleteljük.
3. A serpenyőben felforrósítunk egy csepp olajat, majd a tésztából egy nagyjából 10 cm átmérőjü plecsnit teszek. Amíg az alsó fele aranybarnára sül, ráhelyezek 3-4 szelet banánt. Mikor a tetején kis kipukkadt buborékok jelentkeznek, megfordítjuk, gogy a másik oldala is megsüljön.
Én egyszerre 2-3 palacsintát szoktam sütni, de ez a serpenyőnk méretétől függ.
Melegen fahéjas porcukorral megszórva fogyasszuk, vagy ahogy én szeretem: csipkebogyólekvárral! :)

3 megjegyzés:

  1. Szia Druszám!:))

    Tetszik a blogod, szépek a képek!
    Nagyon jól hangzik ez a palacsintarecept, hétvégén kipróbálom!:P

    Szintia

    VálaszTörlés
  2. Szia! :)

    Örülök, hogy kedvet kaptál kipróbálni! :)
    Sajnos képet nem sikerült róla készítenem, mert a párom gyorsan megette, nehogy kihűljön... majd legközelebb! :D

    Niki

    VálaszTörlés
  3. ez nagyon fini lehet.hétvégén ki is próbálom :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...