2009. november 23., hétfő

Narancsos kuglóf

A szaloncukor gyártással várok még holnapig, vagy szerdáig, ma vendégeink voltak, nem várhattam őket szaloncukorral... :)
Mivel sok narancshéjat használtam fel mostanában, a megmaradt narancshúsoknak illetve levének kellett valami süteményt kitalálnom. Így találtam rá Szintia receptjére. Nagyon könnyed tésztája lett, meg is lepődtem, mert a kuglófok általában elég tömörek. Leöntve a sziruppal csak még jobb lett! :) A kép minősége nem a legjobb, izzó fénynél fotóztam, látszik is sajna... majd legközelebb ha ilyet sütök, akkor igyekszem azt nappal tenni!
Szerintem karácsonyra is kitűnő édesség, ha csokoládéval ízesítjük, mennyei lehet, én ki fogom próbálni. :)

Hozzávalók: 25 dkg puha vaj,17 dkg kristálycukor,1 cs vaníliás cukor, 1 csipet só, 4 tojás, 2 citrom, 3 narancs, 30 dkg liszt, 1 cs sütőpor
A mázhoz: 25 dkg porcukor, 2 ek citromlé, 2 ek narancslé


1. A tojásokat habosra keverem a vaniliás és a sima cukorral. Hozzákeverem a puha vajat, pici sót, belereszelek 1-1 kávéskanál narancs és citromhéjat.
2. Közben adagolom a leveket: 4 ek citromlé és 11 ek narancslé.
3. Szépen fokozatosan hozzáadom a sütőporos lisztet, majd jól összedolgozom. 30 percet pihentetem. (ez fontos, ettől lesz könnyű!!)
4. Előmelegített sütőben 180 fokon sütöm 50 percig, de mindenképpen csináljunk tűpróbát!
5. A máz hozzávalóiból fényes krémet készítek és a kuglófra kenem. Kandírozott citrusokkal is tálalhatjuk.

14 megjegyzés:

  1. Az egyik kedvenc receptem!:))
    Gyönyörű lett a kuglófod!:))

    VálaszTörlés
  2. Ne tudd meg, hogy ették!! :D
    A Dávid vagy 5 szeletet benyomott pedig nem rajong az édességekért... Köszönöm Nekde a receptet!! :))

    VálaszTörlés
  3. Szép, mutatós kuglóf! (Úgy látszik egyre gondoltunk, hétvégén hasonló -csak mini - kuglófokat készítettem citrommal:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehet! Azért nem lett ez a fotó olyan rossz : )))))Nekem tetszik!

    VálaszTörlés
  5. Niki, nagyon szép lett!...és a fotó is tetszik!
    Recept mentve, köszi.

    VálaszTörlés
  6. Egy harapás nyár a télben ;-)

    VálaszTörlés
  7. Érzem, hogy a december hónap nálad fel fog érni egy kínzással, ha már most ilyeneket csinálsz. :))))

    VálaszTörlés
  8. anazar, pedig én karácsonyi sütinek szántam! :D
    végülis a narancs déli gyümölcs... :)

    Puszedli, nem szándékom megkínozni benneteket, de azért törekszem arra hogy beleharapjatok a monitorba... :DD

    VálaszTörlés
  9. Ha Dávid 5, én tuti 6 szeletet ennék.
    OIyan vagyok, mint egy porszívó, pláne ha kuglóf, kalács és egyéb édestésztákról van szó. :) Nagyon szép kép!

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm!! :))
    Én így vagyok a bonbonokkal... :) nagyon nehezen állom meg hogy be ne vágjak egymás után 10-et! a trüffelekből már csak 2 db van... :))

    VálaszTörlés
  11. Óóó, akkor azt a két darabot kérem postázni!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...