2009. április 30., csütörtök

Diós muffin

A nagyszüleim Olaszországba utaztak, és előtte nagymamám megkért, süssek nekik egy tepsi muffint. Én persze örömmel fogadtam a felkérést, és neki is láttam a muffinnak. Persze az alapreceptet vettem elő, mert a mamámnál sütöttem meg, ahol nincs olyan sokféle alapanyag. A spájzban találtam egy zacskó diót és egy tábla étcsokit. Gondoltam ez jó lesz, így hát megsütöttem. Olyan magasak lettek, hogy csak néztem nagyokat, a nagymamám meg örült, hogy lesz mivel tömnie a népet a buszon. :)

Hozzávalók az alaptésztához: 26 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 1 tojás, 14 dkg cukor, 0,8 dl olaj, 2,8 dl tejföl

És amit találtam: 2 marék darált dió, egy tábla étcsokoládé lereszelve


1. A lisztet, a sütőport, a reszelt étcsokit és a darált diót elkeverjük.
2. A tojást felverjük, hozzáadjuk a cukrot, olajat, tejfölt, majd a két keveréket összevegyítjük.
3. A muffinformát kiolajozzuk vagy kibéleljük muffinpapírral, belekanalazzuk a masszát a formákba és betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe 25-30 percre.

4 megjegyzés:

  1. Tényleg szép nagyra nőttek....Én is imádok muffint sütni! Nagyid büszke lehet Rád!!
    ( én 20 évesen még csak kb. 3-4 félét tudtam főzni-sütni:D )

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! :)) Aranyos vagy! Igazából mindent szeretek sütni! Főzni is, de azt annyira már nem. Az inkább a párom asztala. :)
    (és 4 nap múlva 21 leszek! ;) )

    VálaszTörlés
  3. Szépséges, duci lett a muffin :)
    Elöre nem szerencsés köszönteni, de igyekszem nem elfelejteni a szülinapod :)

    VálaszTörlés
  4. Igen, én is csak néztem... :D Valami másfajta sütőport találtam a nagyimnál, mint amilyet én használok... tuti az volt a ludas! :))
    Azt meg nem azért írtam, hogy észben tartsátok... csak válaszoltam Trinitynek. :) Azért aranyos tőled! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...