2009. május 3., vasárnap

Karamellás ricotta torta

Egyik nap Dolce Vita oldalán szörföztem, amikor megpillantottam a karamelltortáját. Istenien nézett ki, mondtam is magamban, hogy ezt a közeljövőben meg kell csinálnom. Persze sok recepttel vagyok így, már annyi félét találtam, hogy egy hónapra előre meg van tervezve, mit fogok sütni! :) Most a karamelltorta volt a soros, mivel anyák napja van, volt rá ürügyem, hogy megcsinálhassam. :) A karamelltörmelék a párom ötlete volt, fel is dobta az amúgy laposra sikerült tortát. (nekem csak 26 centis formám van, a recept meg 18 centishez van) Az íze az ígyis-úgyis finom lett. :)


Hozzávalók: 15 dkg zabpehelyhes keksz (én győri édes zabfalatokat használtam), 10 dkg vaj, 50 dkg ricotta, 6 ek cukor


1. A kekszet mozsárban összetöröm, és 8 dkg olvasztott vajjal elkeverem. Belelapogatom a tortaformába, és hűtőbe teszem amíg elkészítem a krémet.
2. A cukrot szép barnára karamellizálom, hozzáteszem a maradék vajat és a ricotta felét. Közben lekapcsolom a gázt. Jól elkeverem, majd hozzáteszem a ricotta többi felét. Botmixerrel szép egyneművé dolgozom. Rásimítom a kekszre és hűtőbe teszem minimum 2-3 órára.
Aprított karamellel megszórva vagy anélkül tálaljuk!

5 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...